Sovmorgon...

Inatt valde Malva att sova hemma hos farmor, så jag fick en underbar sovmorgon.
Albin är hos farmor i stugan...
Det var såååå skönt när Mats telefon ringde imorse och jag visste att jag kunde sova vidare utan att väckas av Malva inom kort.

Sov till 08, slog på tvn o lyssnade på Vakna med the Voice i en timme innan magen skrek efter frukost.
Har sovit riktigt bra inatt oxå, bara varit på toa en gång och ryggen har känts hyffsat.

Nu har jag städat/rensat i Albins rum, oj så mkt prylar den grabben har!! Jag blir tokig. Men nu har jag slängt det som jag tyckte var skräp och sånt som varit trasigt hur länge som helst, får se om han känner igen sig när han kommer hem ikväll. Jag tyckte iaf det blev väldigt bra.

Igår rensade jag lite i vår kläkammare/förråd som vi har på övervåningen. Tänkte se om det var möjligt att få fram ett golv, och vet ni vad det fanns det golv där under. Det tog några timmar men tillslut så.

Och gårdagens största grej var ju att jag hittade bebisbyxorna!!!!!!!!!!
Helt otroligt, kunde knappt tro att det var sant när jag såg dom. De låg i en påse med för små Malva-kläder som jag lagt undan i höstas. Påsen har legat på vinden, men Mats råkade ta ner den när jag bad honom leta efter bebiskläder. Såg direkt att det inte fanns några småkläder i den påsen så jag hade tänkt slänga upp den igen. Men nåt sa åt mig att kolla igenom påsen iaf, och där låg dom!!
Dom hade råkat hamna i påsen av misstag och där hade jag aldrig hittat dom, vem letar där liksom? 

På eftermiddagen efter jag hämtat Malva var det så fint väder så vi bestämde oss för att vara ute tills pappa kom hem. Malva grävde i snön och letade efter sin spade som försvunnit under snön och jag tittade in i vårt uteförråd.
Inte heller där fanns det nåt golv, men nu gör det de!!!
Oj va duktig jag var igår. Men oj så ont jag hade sen oxå. Men det var de värt.

Hade sammandragningar i princip hela dagen igår, känns som magen var hård _hela_ tiden. Lite jobbigt...
Att duscha, torka sig, smörja in sig och klä på sig med en stenhård mage är inte det lättaste kan jag meddela... Suck.
Det var sååå skönt att lägga sig igår och veta om sovmorgonen... Passade helt perfekt verkligen. 
Tack snälla farmor och Larre för sovmorgonen!!

Och inte nog med det, idag bjuder även farmor på middag. Palt, mums, det var länge sen. 
Skönt att bli lite bortskämd ibland...

Inte så många dagar kvar till bf nu. Men jag är ju skeptiskt...
Min BM sa dock att hon inte trodde jag skulle plussa 3 veckor den här gången. 
Dels pga att jag nu har tätare mellan barnen, dels pga alla mina sammandragningar och pga att jag är så himla mkt mer rörlig den här gången. 
Fick nästa tid den 19:e, hon ville inte se mig då men jag sa att vi nog med all säkerhet ses. 
Hon fixade även tid för överburenhetskontroll den 23:e, då är jag i vecka 42+0.

Så vem vet när denna bebis kommer, kanske vill ni gissa lite... Varsågod iaf. Den som lever får se.
Dock kan jag meddela att jag har mkt mer SM nu än med Malva, och även mer ont i ländryggen.
Men om dom gör nån nytta vet jag inget om. Fast jag hoppas. Längtar sååå efter bebis nu... 

Om ni undrar varför det är så få bilder här nu för tiden så beror det på att jag inte lärt mig hur man för över bilderna från nya kameran.
Har ju glömt att berätta att vi nu är stolta ägare av en Canon 450D.
Såååå himla bra och oj så kul det är att fota nu för tiden. Men jag måste nog lära mig lite mer, det är ju en djungel.
Men eftersom jag inte klarar av att sitta vid stationära datorn (pga ryggen) så får det dröja tills bebis kommit ut och min kropp blir någolunda normal igen.
Men jag ska be Mats tömma den snart.... Lovar. :)


Vår älskling...

Kommentarer
Postat av: Jossan

Åhh vilken tur att du hittade byxorna! Vilket gömställe sen då, haha...! Jag har ännu inte hittat min bok, "Ett barn blir till" med Lennart Nilssons fantastiska bilder. Typiskt, men den kommer väl fram lagom tills Smulan kommit, haha.



Hoppas att lilla 3:an kommer snart då, verkar ju som om det är på gång iaf...! Håller tummen!



Ska bli kul o få se bilderna sedan från nya kameran, glad att du vart så nöjd!



Kram!

2009-03-05 @ 18:28:35
URL: http://tiistla.blogg.se/
Postat av: Hanna

Härligt att du hittade byxorna!



Jag har oxå en sån kamera! ÄLSKAR den!!!

2009-03-10 @ 20:36:12
URL: http://husdrommen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0