Bye bye vagnen.

Idag la jag ut tjejernas gamla vagn på Blocket.
Det är en Teutonia Spirit S3 från 2006.
Lite så där vanligt sliten, inte nyskick men helt oki för en 4 år gammal vagn.
Det ingick sittdel, mjuklift, båge, regnskydd, fotsack, skötväska.
Satte ut den för 2000:- prutmån till 1500:- hade jag tänkt.
Efter bara några timmar ringer en tjej och är intresserad.
- Kan jag kommer imorrn och kolla på den?
Jo visst du är välkommen efter 10 hälsar jag.
Senare ringer det en kille till och vill ha den.
Jag säger att jag lovat den andra tjejen att hon ska få kolla på den, men vill hon inte ha den kan jag höra av mig.
- Du får 1700 och så tar jag den osedd, säger killen. Jag för över pengar på en gång och så hämtar jag den imorrn på morgonen.
Njae säger jag, tycker nog att den andra tjejen ska få chans att se den.
Vi lägger på.
5 minuter senare ringer killen igen.
- Du får 2500:- och så tar jag den osedd och hämtar den på en gång.
Jag velade lite, men gick tillslut med på det.
Hade lite dåligt samvete för den första tjejen som ringde, men jag hade inte lovat henne något och hon hade inte lovat mig nånting. Så vad skulle jag göra?
Jag fick ju mer pengar än jag begärde och blev av med den på en gång...
Jag messa tjejen och berättade att den var såld så att hon inte skulle åka ut hit i onödan imorrn.
Vad hade ni gjort?
Gjorde jag fel tycker ni?
Going once, twice... Sold!!

OBS!! Nåt har hänt så jag kan inte göra mellanrum i texten. Därför fick jag göra sånna där streck istället för att det överhuvudtaget skulle gå att läsa. Jag tycker personligen det är jättejobbigt att läsa en text utan mellanrum då och då. Hoppas detta går bra att läsa trots alla streck. Förhoppningsvis har detta löst sig till nästa inlägg.

Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days-

Wow vilken snabb o bra affär. Förstår att det känns lite kluvet men egentligen tycker inte jag att du har gjort något fel. Den första tjejen skulle ju bara titta på den innan hon bestämde sig men killen tänkte ju verkligen slå till. O att få så mkt mer än begärt, nej det kan man nog inte säga nej till.



Kram!

2010-09-12 @ 07:19:24
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Elin

Du gjorde rätt. Bra affär tjejen=)

2010-09-12 @ 08:05:25
URL: http://ellabellaochbarnen.blogg.se/
Postat av: A

Jag brukar alltid säga först till kvarn... så du får börja köra den så känns det inte lika jobbigt =) helt rätt...



Kram

2010-09-12 @ 09:06:45
Postat av: Josefin

Helt rätt! Det var ju synd för första tjejen, men hon kunde ju också ha valt att komma samma dag. Man riskerar ju alltid att något blir sålt om man inte åker iväg på en gång. Men vilken tur du hade. 500kr som man inte hade räknat med är ju trevliga pengar.

2010-09-13 @ 21:33:14
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0