Dagisfest

Igår var det dags för den årliga festen på dagis.
Som egentligen är en förklädd städdag för oss föräldrar. :)
Men fint blev det på gården och alla barnen fick leka och vara glada under tiden.

Här kommer en drös bilder från gårdagen.


Åka rutchkana med storebror är jättekul.


Fast att åka själv är minst lika roligt.

 
1) Här är det Albin som är fotograf.
2) Tittut.


  
1) Barnen står i glasskö med varsin glassbiljett.
2) Den smakade bra...
3) ... bra smakade den här oxå.

Men mitt i glassen så hände det något.
Hög musik började spelas och någon kom ute vid grindarna...


... och till barnens stora förtjusning (och de flesta pappors) kom Isidor och Doris på besök.
(För de som inte vet är det Luleå Hockeys maskotar)


  
1) Malva vågade sig på en kram.
2) Sen lektes det Björnen sover och en mini-melodifestival (barnen röstade och ManBoy vann)
3) Flora tyckte björnarna var jättehäftiga!!


Innan björnarna gick bjöd dom barnen på godis.
Oj vilken lyckad fest det blev!


Nu är det...... städdags märker jag.
Medan jag skrivit detta inlägg har Flora dragit fram ALLA pussel och spel och hällt ut allt på golvet.
Så nu blir det en del sortering för min del.
Men vad gör man inte för att ni ska få se lite bilder från vår värld... :)

Det är galet varmt oxå, och min allergi frodas och mår bra = jag mår kass.
Jag gör inget annat än nyser, snyter mig, snurvlar och pustar.
Men Elin berättade att nästa vecka blir det 4-5 grader här i Luleå. Tjohoo va kul då - NOT.
Men jag undrar, blir min allergi bättre då lr är det bara önsketänkande?

Ha en bra dag alla fina där ute. Ta hand om er.


Kommentarer
Postat av: Elin

Villka härliga bilder Jennie=))

2010-05-20 @ 16:39:14
URL: http://ellabellaochbarnen.blogg.se/
Postat av: Jan

Fina bilder förutom de på björnarna! Vad är Luleå Hockey för nått :-) Forza HV

2010-06-01 @ 17:14:25

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0