Salong sax och sy

Sydde gardiner till kontoret i helgen.
Lägger upp en bild, mest för att visa mamma. :)



Tog även fram saxen och klippte tjejernas luggar idag.
Malva klagade på att hennes lugg var i vägen.


Före. Föstår ni att hon klagar?


Efter. Här är den lite ojämt fortfarande, jag klippte dock till den sen.
Men orkade inte ta ett nytt kort.

-Ja, nu kan jag leka, utbrast hon. Vad har hon gjort de senaste veckorna då, undrar jag...

Gick även lös med saxen på Flora.
Hon satt där så snällt i stolen så jag kunde inte låta bli.


Före. Liiiite i vägen kanske.


Efter. Helt plötsligt blev hon en pojke. Får börja kalla henne Folke istället.

Idag ska jag till skolan först på eftermiddagen.
Först ska jag hångla med och klämma en plastdocka på brösten (HLR kallas det visst)
och sen ska vi ha Dissektion. Skära i riktiga organ. Coolt. Hårdrock.

Nu ska jag sätta mig på golvet och leka med min kort-luggade tjejer.
Får se om pappan i huset känner igen dom när han kommer hem.


Kommentarer
Postat av: Elin

Häftiga grejer du får pyssla med. Då menar jag ju inte bara att klippa lugg ;)

2010-03-03 @ 10:31:30
URL: http://ellabellaochbarnen.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du är en fena på att klippa,både gardiner och hår! Det blev jättebra, Kram

2010-03-03 @ 22:28:19
Postat av: Jenny

Kan bara hålla med både Elin och Rose-Marie, både luggar och gardin blev jättebra! Vad härligt för tjejerna att kunna se och leka igen! :) Ser fram emot fler bilder på kontoret snart! Och du, tack snälla för presenten till Tilde. Hon sover gott på "jag gillar dig- kudden" och storasyster är avis på Tingeling så det var uppskattade presenter! :)



Kram Jenny

2010-03-03 @ 22:35:14
URL: http://husetochbarnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0