Bockar av på listan.

Idag kände jag för att få lite saker gjort.
Det har funnits många småprojekt här hemma som bara legat på is sen jag började plugga.
Det har liksom inte prioriterats, plugget går före allt här hemma just nu.
Vilket syns när man ser dammråttor stora som isbjörnar och hittar förra veckans vällingflaska under soffan.

Nåja, idag när Flora sov tog jag tag i lite saker.
Satte upp lite bokstäver i tjejernas rum och barnens dörrar är äntligen prydda med deras namn.
Senare idag ska Mats ta hem grejer så vi kan sätta upp vår fina Canvas-tavla på barnen.
Även lite ljuslyktor ska upp.
Kort kommer förhoppningsvis inom kort.

Uppdatering.
Här kommer bildbevisen:


Helheltsvy med mysinställning på kameran.

 
Äntligen har vi fått upp lite lyktor på väggarna.


Närbild på canvas-tavlan med blixt. Vilka skönheter. ♥

Det går sakta men säkert kan man säga...

  
1) Tjejernas dörr
2) Albins dörr
3) Rums-innehavaren ser ganska nöjd ut tycker jag.


Ett M och F från Panduro sattes oxå upp.
Fick dom av mamma i höstas tror jag, och äntligen har dom kommit upp.





Och även deras fulla namn, bokstäverna kommer från Gullgrodan.se
Kanske är det nu lättare för Malva att inse att det även blir Floras rum inom en snar framtid.

På måndag har jag första tentan. I Omvårdnadens grunder.
Det blir plugg plugg plugg som gäller hela helgen.
Snälla håll tummarna för mig på måndag, vill så gärna klara den nu och slippa omtenta.

  
1) Flora blir nog sömmerska när hon blir stor, hon älskar att gå runt med måttbandet runt halsen.
2) Malva har övertagit Floras bebis-madrass/babynest.
Enligt henne är det en kattsäng och hon är ju en katt så det passar ju bra.
3) Hon är så söt när hon sover.


Försökte ta ett tripp-trapp-trull kort på barnen, det gick la sådär.


Flora älskar att kolla ut genom fönstret. Tror dock hon önskar hon vore liiiite längre.


Avslutar med ett härligt kort på Malva och Tilde.
Vad säger du Jenny? Visst såg dom ut så här hela tiden vi var och hälsade på?
Snälla, rara och tysta satt dom ner och lekte, heeeeeela tiden. ;) ;)

Nu ska jag försöka hitta på nåt nyttigt, snabbt och enkelt till middag.
Har inte skrivit matsedel den här veckan and I hate it.


Kommentarer
Postat av: Jossan

Åhh så fint du gjort, riktigt snyggt och väldigt hemtrevligt! Gillade canvastavlan, fin bild på syskonen, så kärleksfull!



Vad söt flora är på tå vid fönstret, hihi...!



Kramar

2010-02-11 @ 21:17:54
URL: http://landhagen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha, ja visst, precis så där såg de ju ut heeeela tiden. Snacka om att skenet bedrar. Men de hade kul och det glädjer att se kusinerna trivas ihop.

Vad jättefint det blev i vardagsrummet med canvastavlan. Kanske ett kort som du kan skicka över till min fotovägg??? Blev fint i tjejernas rum också med deras namn o bokstäver!

Lycka till med tentan till veckan. Det är klart att du kommer att greja det. Ambitiös som du är!

Kram

2010-02-13 @ 11:16:51
URL: http://husetochbarnen.blogg.se/
Postat av: Rose-Marie

Va fint du har gjort i alla rum. Har en annan bild av de små tjejerna,aldrig stilla alltid på språng! De trivdes i varandras sällskap!! Lycka till med tentan. Kram

2010-02-13 @ 11:37:35

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0