Antebrachium, Regio Femoralis, Palma Manus...

... Superiort, Lateralt, Dexter, Sinister, Medianplan, Abduktion, Pronation, Vena Cava, Arteriol osv osv.

Det är sånt här som snurrar i mitt huvud just nu och försöker make sense.
Men det går trögt tycker jag.
Jag har flera böcker och en ca 5-6 cm hög med papper som jag ska lära mig.
Och jag vet inte i vilken ände jag ska börja. H.J.Ä.L.P.


Men nu lämnar vi det där för en liiiten stund.


Malva är dekoratör-drottningen.

Vi fick för oss att baka lite i torsdags, det var så himla kallt så vi bestämde oss för att vara hemma från dagis och bara ta en mysdag vi tjejer. Och vad är mysigare än att baka...?
Nougatmuffins blev det den här gången. Supergoda.
Malva slickade av nougaten på toppen, blundade och bara njöööt. :)
Nu har hon ett långt lov att se fram emot, nästa vecka är det nämligen sportlov här.
Då får hon vara hemma halva dagen med mamma, sen kommer pappa hem och då åker mamma till skolan för Dissektion, HLR och Puls&Blodtryck.


Allra käraste syster.

Det finns mycket kärlek mellan dessa två tjejer. Dom kommer nog ha mycket kul ihop.
Det är så roligt att se nu när dom börjar få ut lite mer av varandra. Nu kan dom nästan leka ihop.
Dom brukar jaga varann runt köksbordet här hemma, ibland kryper dom och ibland går dom.
Sen kiknar dom av skratt när dom hinner ifatt varandra. ♥

Malva vill gärna krama Flora och ha henne i sin famn.
Fast Flora är inte den som vill sitta still så ibland blir Malva ledsen när inte Flora vill sitta hos henne utan kommer krypande till mig istället.
Sen har Malva börjat bli lite sotis oxå.
Flora vill _väldigt_ gärna vara i famnen och jag ska helst bära henne hela tiden.
Så om Flora sitter i min famn och myser kommer Malva fram och säger: "jag får aldrig sitta i din famn".
Fast det får hon visst, hela tiden. Men hon vet om att det biter på mamma att säga så där och samtidigt se på en med de där stora ögonen...
Men Malva längtar väldigt till hösten, när Flora ska börja dagis (snälla Gud se till då dom hamnar på samma dagis och samma avdelning!!). - Då ska jag ta hand om Flora och leka med henne, säger hon.


Typ 1 minut tar det här. Suck.

Rulla ut en hel rulle med småpåsar, riva alla näsdukar i molekyl-stora bitar, riva ut _allt_ som fanns i skötväskan... Tänk va mycket en 11-månaders kan hinna med medan mamma är på övervåingen och hämtar kläder.
Det är ganska fascinerande att ibland bara luta sig bakåt och se på när tjejerna traschar ett rum på 2 minuter.
Om dom ändå vore lika bra på att städa efter sig. När jag ber Malva städa säger hon:
- Men jag har ju stökat ner, då får du städa. Varför ska jag göra allt?

Inatt sov tjejerna hos farmor. Och vi har sovit!!! Somnade 23.45 (hade tänkt se curlingen, men somna visst) och vaknade första gången 7,30. Jösses va skönt. Steg sen upp vid 9,30.
Idag har jag en dejt med mina böcker hela dagen. Kul.

Hoppas ni alla får en underbar helg. Ta hand om varandra. Puss och kram på er allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Ha ha...det är en smart liten tös du har med talets förmåga. Kan tro att du har svårt att hålla dig för skratt många ggr. Bedårande söta flickebarn är de då också. Javisst är det kul när de börjar kunna leka lite med varandra. Jag ser ju det på mina äldsta. De har ju sån nytta av varandra=)Nu har de ju en liten bror också att passa upp =)

Och du annu ett HEJA till dig som puggar och passar hem samtidigt.Du gör det bra!!!

2010-02-27 @ 10:59:20
URL: http://ellabellaochbarnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0