Söndag.

Såg att jag hade råkat skriva Lördagsmys när det faktiskt var Fredagsmys.
Alla dessa lediga dagar gör mig förvirrad.
Är inte van att ha Mats hemma en fredag så jag trodde hela dagen att det var lördag.
Idag är det dock söndag, tror jag...

Solen sken på oss häromdagen så vi passade på att gå ut med Flora efter hon sovit lunch.
Hon ÄLSKAR att vara ute och bryter ihop när vi ska gå in.
Totalt orädd är hon så hon bara sticker iväg, hon går där i sin egen lilla värld och ser sig omkring.
Följer efter en katt, hittar en sten på marken, ser en intressant snö-hög en bit bort.
Kort sagt, henne får man ha koll på när man är ute.
Den här dagen passade vi på att hjälpa våren lite på traven.
Vi skottade/skrapade bort snö från framsidan så vi fick fram astfalt!
Underbara, vackra, härliga astfalt. Trodde aldrig jag skulle få se dig igen.
Ett tag funderade jag på att knåböja och ge dig en puss, men jag avstod.
Du såg inte så ren ut... But I love you!!
Jag bad Mats att skotta bort att snö från tomten så jag fick barnmark och gräsmatta, men han ides inte.
Taskigt tycker jag...


Vårt påskris. Och vår mängd snö, förstår fortfarande inte varför han inte orkade...


Ser ni astfalten?!!


Note to self: Köp galonvantar i Floras storlek.


Tillslut slet hon av vantar för att få full upplevelse.


Galonvantar var ordet sa Bull.

You gotta love Polarn och Pyrets skaloverall.
Hon KRÄLADE i vattenpölarna, låg en stund raklång och vilade i en, men var inte det minsta blöt när vi kom in.
Sånt gillar vi!!

Malva har alltid varit en klätterapa, sen innan hon kunde gå har hon klättrar på allt.
Och med stor framgång, det är sällan hon ramlat och slagit sig utan hon var verkligen kämpat.
Så vi hade väl inte direkt väntat oss ett stillasittande barn när lillasyster kom.
Japp, hon är en klätterapa hon oxå.
Igår när vi åt middag möttes vi av denna syn när vi skulle kolla vad hon gjorde i vardagsrummet alldeles tyst som en mus = inget bra tecken.
Då hade hon dragit fram leksakstunnan till fönstret och klättrat upp för att kolla ut på fåglarna.
Unge!!


Tur att sackosäcken låg precis bredvid för det var den hon landade på när hon strax efteråt föll av tunnan.

Inte mkt bilder på övriga barnen den här gången.
Albin är hos pappa och Malva har sovit två nätter hos farmor så vi har lekt enbarns-familj.
Ganska simpelt. :)

Idag har vi lovat Mats att följa med ut på isen några timmar och njuta av solen.
Men än har jag inte sett nån sol så jag vet inte hur det blir med den saken.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj, vad mycket snö som fortfarande ligger kvar i norr. Nu märker man vilken skilnad det är i detta avlånga land. Du har väl kollat in bilderna på påskkärringarna i Munkedal på våran blogg. Ingen snö med på dom bilderna inte!

Åh vad härligt det ser ut för Flora att få vara ute och utforska. Bra mamma att du låter henne hålla på! :) Och herregud vilken skidåkare Malva är!

Kram från oss

2010-04-04 @ 12:03:15
URL: http://husetochbarnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0