Kreativa Jennie.

Glömde ju visa i mitt förra inlägg vad jag och mamma skapade förra veckan.
Jag har länge haft som projekt att sy bebis-byxor.
Har haft inställningen "hur svårt kan det va?".

Men jag kan säga så här, utan ett bra mönster är det ganska svårt faktiskt.
Men nu har jag fått tag i ett toppenmönster och vill bara skapa skapa skapa.

Jag fick min mamma att ta med sig sin overlock-maskin och oj vilken underbar grej.
Det är ju sååååå enkelt att sy.
Om någon där ute har en som dom vill bli av med (förstår inte varför isf) så tar jag gärna emot den.


Två par härliga byxor åt Flora blev det. Fina va??
Mönstret kommer från OttoPippi och hennes Boot-byxor.

Nu letar jag tyger överallt och har redan hunnit beställa det här tyget:


Detta ska oxå bli ett par byxor. Letar efter turkost muddtyg oxå. Tips??

Byxorna är gjorda i stl 74 så förhoppningsvis passar dom länge.
Muddarna går att vika både upp och ner allt eftersom Flora växer.

Kommentarer
Postat av: florin

Klart du ska komma på arcus hantverksmässa, oavsett om du tänkt handla eller inte!



Kul att du fått tag på ett bra mönster, då kan man verkligen sy hur mycket fina brallor som helst!



Mudden jag gillar bäst köper jag på Ohlssons tyger i Luleå. Stoff och stil har oxå bra mudd till ett mycket bra pris men jag upplever att visa färger har en konstig nyans. Bla den turkosa, den är väldigt ljus på stoff och stil, en på ohlssons är mycket snyggare!



Blir ju nyfiken på var du bor? Antar ju att det är i luleå eller här i närheten i alla fall?

2009-10-10 @ 17:16:52
URL: http://www.florinpysslar.blogspot.com
Postat av: florin

Efter att ha kikat i din blogg så måste jag ju fråga om det var till dig jag sålde en väska för något år sedan? Å att ni bor i Luleå har jag nu listat ut =)



Å så får du hälsa Mats från mig, om han nu kommer ihåg mig förstås. När jag var nyunflyttad i Luleå jobbade jag extra på Krauta....



/Lina

2009-10-10 @ 17:32:45
URL: http://www.florinpysslar.blogspot.com
Postat av: Johanna

Så fina!

2009-10-10 @ 18:27:38
Postat av: florin

Nä, jag har inte glömt mössan. Är bara förvirrad, kopplade inte riktigt bara... Skyller på tröttheten =)

2009-10-11 @ 20:00:45
URL: http://www.florinpysslar.blogspot.com
Postat av: Hello

De blev jättefina!



Synd att jag redan sålt min gamla overlock till Karina! Den är en perfekt nybörjarmaskin. Men den kommer ju fortsätta göra nytta som en sådan även hos henne :)



Jag håller med Florin - bästa mudden hittar man på Ohlssons tyger och stuvar. Och det är den billigare som är bäst, om de även i Luleå har två sorter. Här kostar den 79 kr/m numera, men den är mycket bättre än den som kostar 109.



Lycka till med sömnaden! Man kommer långt med en vanlig symaskin också.

2009-10-12 @ 09:29:59
URL: http://www.hellosblogg.blogspot.com
Postat av: Hella

Har själv tidigare handlat jättemycket från E-slöjd. Dels åker de en hel del på mässor men finns även på nätet (http://www.e-slojd.se/). De har jättemycket muddtyger dels i enfärgat men även randigt i olika konstellationer samt att det är väldigt bra kvalitet. Rekommenderas!

2009-10-26 @ 16:41:22

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0