Höstlovs-vecka

Den här veckan har det varit höstlov för barnen.
Vi har tagit det lugnt och dom har sovit (hyffsat) långt på morgonen.

En dag spenderade vi på biblioteket i Kulturens Hus (eftersom biblioteket här i byn stängde redan klockan 12, vi var där 12,15).
En annan dag spenderade vi på biblioteket här i byn, den här dagen kom vi i tid.
Sen hade vi en dag på Teknikens Hus.
Det var nog favoritdagen för barnen, oj va kul dom hade.
Albin och Malva for runt och provade ALLT medan Flora satt i vagnen/selen och tittade sig omkring med STORA ögon.


Här står dom vid "turning torso" på Universitetet.

   
1) Utanför fanns en soptunna där fler än en hade fäst sitt klistermärke efter besöket.
2) Titta hit, titta dit, titta överallt...
3) Av kartonger kan man göra båtar och sen tävla vems som är snabbast.
4) Här hänger Flora tryggt och har det bra.


Albin testade såklart vattenraketern.
Först skulle den fyllas med vatten, tills barnet sa stopp.



Och sen var det bara att pumpa i luft för allt man orkade.


Tillslut sköt den iväg uppåt och hade man (o)tur fick man lite vatten på sig.


Sen var vi på såpbubble-show och där fick barnen prova på att vara inne i en jättebubbla.


Coolt va? Men mamma och Flora vågade inte...
Visste ni förresten att världens längsta såpbubbla var 34 meter lång..?



Helgen innan var vi även på bio.
På lördagen gick jag och Malva och såg Laban - Bullar och Bång.
Det var första gången för Malva och hon tyckte det var JÄTTEkul!!


Här står hon utanför, förväntansfull och glad.


Och här har vi parkerat i våra stolar. Med en påse Fruxo och en festis.

På söndagen gick jag med Albin och såg Upp. Den var bra och mysig tyckte vi.


Sån här snygg pumpa står på våran bro.

Trots den hemska pumpan kommer det hela tiden små spöken, häxor och demoner och knackar på vår dörr och frågar "Bus eller Godis".
Albin, Josefin och Albin L var iväg igårkväll och knackade dörr.
Dom fick ihop massor med godis och orkar inte ens gå en vända idag.
"Vi har tillräckligt" sa dom när jag frågade alldeles nyss.
Jag trodde inte 8-åringar kunde få tillräckligt med godis...


En väldigt skräckinjagande Häxa och en fruktad Lieman.


Här är dom alla tre. Josefin, Albin och Albin L. Huuuuuu....
Idag läste jag och Albin ut 3:e Harry Potter boken, nämligen Fången från Azkaban.
Så den filmen ska vi se nu ikväll, så fort Malva gått och lagt sig.
Den blir nog lagomt läskig att se nu denna läskiga helg.

Den här helgen har det varit jobbigt att vara utan godis.
Vi har MASSA lösgodis här hemma till alla spöken och häxor.
Det nästan luktar godis i luften.
Jag går och sticker ner nästan i skålen och inhalerar lite...
En vecka kvar, bara en vecka kvar nu.
Idag är det 4 veckor, men det är tydligen inte en månad säger alla jag frågar.
Så jag får snällt vänta en vecka till.
Suck. Och ingenting får jag för min pina...
Till råga på allt så har Albin och Josefin idag druckit JULMUST!!!
Guuuud va gott det luktade, tog långa sniffar från Albins glas.
Usch, julmust. Det var nästan tortyr...

Ja just ja. Jag glömde ju nästan berätta det.
Idag kände jag Floras första tand!!
Vänster framtand nere.
Wow, äntligen har den kommit.
Hon och Malva har ju sovit hos farmor i två nätter så jag vet inte exakt när den kommit upp.
Men jag räknar idag för enkelhetens skull.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Vilken mysig höstlovsvecka ni verkar ha haft! Pontus fick tyvärr magsjuka på sitt första höstlov så det blev mest hemmadagar för oss. Men som tur var vart han frisk innan dopet iaf, var lite nervös ett tag!

Kramar

2009-11-03 @ 17:54:09
URL: http://tiistla.blogg.se/
Postat av: Rose-Marie (mamma)

Verkar ha varit en jättekul vecka,så mycket ni har hunnit med! Ser på Malva att hon var förväntansfull inför biobesöket ,visst är det härligt med bio! Pussa alla barnen!!

2009-11-04 @ 16:08:26
Postat av: Josefin

Kände igen dina barns kusin på Aftonbladet idag. :)

2009-11-06 @ 13:02:27
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0