Burr...

Idag var det kallt.
-4° visade termometern.
Som tur var som farmor förbi igår med en extra-overall till Malva.
Så nu slipper hon frysa på dagis. Tack Doris!!!
Men det kändes tidigt med overall, vinterhandskar och fodrade skor.
Bara o inse att vintern är på intågande.

I veckan som gick var mormor och morfar här på besök.
Dom tog bilen upp och var framme söndag kväll.
Spenderade sen veckan här och tog bilen hem igen på lördag morgon.
Det var sååååå kul att ha dom här, önskar dom kunde hälsa på oftare.
Men vi är så glada när dom har möjlighet att komma.

Och eftersom jag stukade foten i veckan (fråga inte) så var det väldigt tur dom var här.
Dom har följt Malva till dagis och gått ut med Flora i vagnen hela veckan.
Mamma har dessutom hjälpt mig sy en massa saker, hon har bakat bröd, gjort äggost m.m
Pappa har hjälpt till med att sätta upp dimmer, trappgrindar, barnens nya brevlådor m.m
Tusen tusen tack för allt. Jag älskar er!!!!!!!


Kärlek. Bara massa kärlek. ♥


Tjejerna.


Mormor och första barnbarnet.


Och eftersom det är mina barn, blir det oxå ett tok-kort. Såklart.


Bolibompa-mys. :D

Innan mormor och morfar kom hade vi barnkalas för Malva.
Sammanlagt blev det 10 barn, plus några föräldrar.
D.v.s ganska trångt i vårt lilla hus.
Men det var ett härligt kalas och Malva var nöjd.


Först var det korv och bröd.


Sen kom tårtan och fikat fram. Här är hon tillsammans med Meja.


Kalas, kompisar och fika - kan inte bli bättre.



Hela, hela, HELA tiden ska hon stå upp.
Hon kryper tills hon stöter på nåt föremål och då reser hon sig upp.
Och eftersom hon bara är 6 månader så faller hon ganska ofta oxå...



Flora gör en rolig min. :)


Bara en mamma tar kort på sina barn när dom håller på att bajsa.
Man måste ju bevara bajs-minen för eftervärlden.  Eller hur? :)


Ha en bra tisdag allihopa.
Säg gärna hej.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Hej!!

2009-10-06 @ 13:53:46
Postat av: cilla

vilka busiga barn du har. Oj! vad stor Flora har blivit. Kan redan stå upp. Då dröjer det nog inte länge för än hon går också.



Kul att du tittade förbi i veckan. Kom gärna förbi fler gånger. Men vänta tills du e bra i foten.



ha d. kram cilla

2009-10-06 @ 16:57:55
Postat av: Tomas

Hej Hej! :)

2009-10-06 @ 21:27:21
Postat av: Johanna

Härliga bilder som vanligt!

2009-10-07 @ 13:17:04
Postat av: Rose-Marie (mamma)

Tack för senast det är så kul att få hälsa på hos er, vi får leva på dessa minnen ganska länge.Sverige är ett avlångt land!! Vilka härliga kort,bäst var nog kortet när jag sov min skönhetssömn. Kram

2009-10-10 @ 18:31:06

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0