Jaha...

Då var det avgjort då.
Vi har världens sötaste bebis!!
Joho då, det har vi faktiskt.
Kolla själv...


Notera den obligatoriska dreggel-droppen på hakan.


Hon är inte dum i profil heller.

Igår var vi på 90-års kalas.
Mats farmor fyllde år.
Hela huset var fullt i släktingar och alla överraskade farmor som inte hade en aning.
Jag bad en stilla bön att hon inte skulle få en hjärtatack när vi alla kom ner för trappen och sjöng: Ja må hon leva.
Men hon överlevde och det blev en lyckad kväll med MYCKET mat och trevligt sällskap.
Tjejerna fick vi inte med oss hem (som vanligt) så dom spenderade natten där.
Till deras farbröders stora förtjusning.


Vår kamera fick lägligt nog slut batteri.
Men vi hann ta ett kort på födelsedagsbarnet först iaf.


Ikväll var vi och såg Luftslottet som sprängdes på bio. Shit vilken bra film!!
Så nu sover tjejerna hos farmor igen.
Funderar på att adressändra om helgerna. :)
Albin somnade i sin säng medan han såg film så jag o Mats har haft en lugn kväll.
Nu binder han flugor och jag bloggar, tur vi iaf sitter bredvid varann och kan prata litegrann ibland.

Man blir inte så mycket coolare än Lisbeth Salander.

  
Malva älskar att måla med vattenfärger.
Men hennes färger och penslar är så dåliga så tomten måste nog komma med nya, bättre grejer åt henne.
Men tills dess får hon kämpa på det de hon har.

 
Vi bakade bröd häromdagen.
Det älskar Malva. Hon brukar få en egen degklump som hon kämpar på med.
Så här blev resultatet den här gången.
Gissa vem som gjorde vilka..?

 
Denna tjej är inte lätt att fånga på bild.
Men med ett linsskydd gick det ganska bra, ett tag.
Tills hon kom krypande och bild nr 2 togs.
Vet inte hur många sånna där kort jag har.
Söt - ja visst. Bra foto - jag vet inte.


Ser ni tänderna?

Hon har såklart världens sötaste tänder oxå.
Men vad annars förväntar man sig av världens sötaste bebis...?!

Funderar på att lägga mig.
Ska bli såååå skönt att få sova en hel natt igen, under våra underbara täcken.
Tacka gud för farmor säger jag bara.
Som ser till att vi får sova ordentligt om helgerna.
Vad skulle vi göra utan dig och Larre egentligen??

Uppdatering om napparna:
Det går riktigt bra för Malva.
Hon frågar aldrig efter dom på dagen.
Men på nätterna kan hon vakna och gråta otröstligt.
Då hjälper inget förutom en slurk välling.
Och kanske lite sång från mamma ibland.
Men nu har hon faktiskt sovit två hela nätter utan gråt.
*peppar peppar*
Fast en morgon kom hon ner med en napp i munnen som hon hittat i vår säng.
Men jag tror inte ens själv hon var medveten om vad hon gjort.
För helt plötsligt tog hon bara ut den och la den på köksbordet, innan jag hann säga åt henne.
Sen fnittrade hon och sa att hon visst hade haft en napp. Så toookigt. :)

Kommentarer
Postat av: A

ler.. ja den repliken om världens sötaste bebis säger jag inte emot... än iaf ;)

2009-11-29 @ 17:01:36
Postat av: Rose-Marie (mamma)

Härliga bilder på härlig ungar!! Å, vilka bröd ni bakar, ser jättegoda ut.Hälsa den lilla konstnären. Kram .

2009-11-29 @ 22:11:24

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0