Vår trädgård

Vi har ju kämpat ett tag nu med våran trädgård.
Mats har grävt ur en gammal hemsk rabatt på kortsidan huset.
Gräva ut all gammal jord, på med ny, sen några lass sand och nu har vi lagt sten där.
Blev väldigt bra faktiskt...

Och så har vi fixat med slänten på baksidan.
När vi köpte huset låg där hemska stockar som vi tagit bort, fyllt på med mer jord och sått nytt gräs.
Så förhoppningsvis har vi snart en liten gräs-slänt där istället.
Krattat och klippt ner buskar har vi oxå gjort, och städat upp på marken nedanför vår tomt...

Så nu är vi helt slut i kroppen, men oj va fint det blev.
Här kommer lite bilder:


Här har vi precis börjat.


Även runt altanen la vi lite stenar.


Altan byggde Mats förra året.


Här ligger ett litet betong-löv som dekoration. ÄLSKAR att hålla på med betong.


Så här ser det ut från baksidan.


Malva hjälpte till att lägga ut stenar. Iaf några.


Ungarna hoppade studsmatta hos grannarna medan vi jobbade.


Här är det nykrattat och färdigt för gräsfrön.


Malva äter frukt i den härliga/besvärliga solen.



I helgen är Mats i stugan och hjälper sin pappa bygga lite.
Så jag är ensam med barnen till söndagkväll...
Idag skjutsade jag dock Albin till William för övernattning så nu är det bara vi tjejer hemma.
Malva ser tv och Flora sover. Ute är det ruggigt och små-regnigt. (nysådda gräset jublar)
Snart är det middag och sen är det godis i soffan som gäller.
Malva somnade i bilen på väg hem från William, hoppas hon ändå somnar lätt ikväll.


Avslutningsvis en bild på Malva efter veckans rejäla vurpa. Aj...

Nu ropar Malva: Jag vill äta luuuunch.
Fast klockan är snart fyra, så hon får middag istället. :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilket jobb! Men va fint...blir sugen på lägga sten på ett ställe här också.....

2009-05-23 @ 20:17:02
Postat av: Rose-Marie (mamma)

Det blev ju hur bra som helst.När du nu vet hur man gör kan du väl fixa lite stenkanter hos mig i sommar?! Mamma

2009-05-23 @ 21:13:43
Postat av: Jossan

Jättefint! Tycker det är så snyggt och dekorativt med stenläggning vid husfasader och runt rabatter o så!

Kram!

2009-05-26 @ 06:43:33
URL: http://tiistla.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej nu råkade jag komma hit till dej!

Vad fint du gjort av stenar mm hur länge har du letat för att hitta alla? ;)



Fina barn har du oxå!



la du stenarna i sement?



Ja fint blev det iallafall!



*Camilla*



ps Sanne har gjort min blogg oxå :)

2009-05-26 @ 14:20:14
URL: http://dannelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0