Produktiv dag

Idag har vi varit duktiga jag & Mats.
Vi har städat i vårt uteförråd.

Det har knappt gått att komma in där, det har varit skitet och saker högt och lågt.
Ingen aning om vad som finns där och ingen ordning...

Så idag sövde jag Flora i vagnen och sen satte vi igång.
Först ut med allt, hela vår altan var full i saker. Sen torka hyllplan och skura golvet.
Och sen skulle allt in igen. Och allt fick sin egen speciella plats...
Släng-högen blev jättestor, så skönt att få rensa bort all skit man/Mats samlar på sig. :)

Så nu är där så fint, vi ser golvet och hyllorna är inte överbelamrade med grejer.
Vi får t.o.m plats med vagnen där nu, vilket betyder att det finns betydligt mer plats i hallen oxå.
Två flugor i en smäll med andra ord. :)

Känner mig helt tillfredsställd nu, älskar att städa, rensa och organisera.
Även Mats tyckte det var kul behövligt och vi bestämde oss för att imorrn tar vi nästa förråd.
Nämligen det som är ute vid bilen, där finns mer stooora saker så det går nog fort.

Vi håller oss sysselsatta så vi inte ska sakna Malva så mkt.
Lr saknar henne gör vi ju iaf, men är man upptagen så hinner man inte tänka på henne HELA tiden iaf.
Pratade med henne i telefon idag och hon hade det så kul.
Hon hade spelat golf, ätit godis, fått nya foppa-tofflor och sen skulle hon o farmor ut och leka.
Larre sa att hon var så himla snäll och inte alls bråkade o trilskades.
Skönt att höra att hon uppför sig och att allt går bra.
Önskar dom skrev dagbok nästan, så jag fick veta vad Malva gör hela tiden.
Och få se kort på ALLT... :)

Nu är Mats hos en kompis och bastar/dricker öl.
Jag sitter här i soffan och försöker få Flora att somna och försöker se Robinson samtidigt.
Går la sådär båda två...
Håller på å kissar ner mig, men så fort jag slutar gunga på vaggan så skriker hon, så jag kniper.
Vad gör man inte för sina barn liksom? Mamma-livet är hårt...


Flora somna i babysittern, skönt gung tydligen.

 
Fina bilder på mina fina barn, frukt på verandan är häääärligt. :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja, vad gör man inte för sina barn???? :-)

Jag är oxå solo med barn ikväll (här var det bäverjakt tydligen på schemat...) å nu sussar båda grabbarna så jag ska surfa runt å spana på lite saker till nybygget!

2009-05-02 @ 21:44:04
URL: http://husdrommen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0