Lugna gatan.

Här är det lugnt. Ingen bebis på gång.
Sitter dock här med sammandragningar, men det är inget nytt.
Reagerar knappt på dom ens...

Har sovit riktigt bra inatt, vaknade vid 02,30 men lyckades somna om (utan toabesök) och sov sen oavbrutet till strax innan sex på Mats klocka ringde. Sen väckte Malva mig vid 06,45 när hon kom in o kröp upp i sängen. :)
Sen låg vi lääääänge i sängen och myste med välling och Bolibompa på tvn.
Underbart härligt...

På dagis gjorde jag alla fröknar besvikna.
Vi var liiite sena och alla trodde att vi inte skulle komma o att det var bebis på väg, men tji fick dom. :)
Har ju bara plussat EN dag än så länge. Säkert 18 kvar...

Insåg häromdagen att denna sommar kommer jag vara ensam hemma mkt med tre barn.
Suck, hur ska det gå?
Mats jobbar ju, Albin går inte på fritis och eftersom Albin och bebis är hemma så kommer jag Malva hemma oxå.
Hur ska jag kunna ta mig nånstans?
Dessutom har Mats bara 3 veckors semester i sommar o minst en av dom kommer han vara o fiska...
Skulle jättegärna åka hem till mamma och pappa några veckor men satt o kollade biljetter i veckan och det är MINST 5000:- med flyg. Suck...

Kom iaf fram till att jag/vi önskar oss en sån här.
Den kopplar man till cykeln och på så vis får jag med mig båda småttisarna på cykeltur till stranden tex...
Och just den här modellen kan man även använda som vagn, så jag kan dra den med mig på stranden.
Superbra med andra ord. Synd bara att den inte är gratis oxå. :)


Zorro 3-in-1

Ser fram emot en lugn dag idag.
Ska försöka besegra tvätthögarna bara.
Gick lös på den mörka tvätten igår o nu snurrar första omgången ljus tvätt i maskinen, så det är snart fixat.
Städa gjorde vi igår (kanske borde jag damma i sovrummet, men näääää) så allt är så fint här hemma nu.
Och jag trivs...
Blir stressad när det är stökigt o nu när jag inte orkar dammsuga lr skura golven så blir jag stressad eftersom Mats oftast inte hinner när han kommer hem från jobbet...
Men nu är det fint o allt är lugnt.

Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja vilken fin cykelkärra. Vi har ju en som funkar super, en klassisk modell köpt på coop. Men med en liten bebis så vore det kanske bättre med en som går att använda som vagn också. Men hur sätter man bebisen i kärran? Vet att vi provade få ner babyskyddet men det satt inget bra. Men förhoppningsvis så ser den här lite annorlunda ut.



Lycka till nu inför det som väntar. Vi väntar och längtar efter ett sms/ mms!!!

2009-03-10 @ 21:02:17
URL: http://husetochbarnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0