"Jag vill ha mera välling!!"

Det där hör jag nu från övervåningen. En liten tjej som ligger i ankellångt nattlinne, svarta lack-skor och ett lysande spöke och skriker efter mera välling. Mats är på möte så jag antar att det är jag som måste ta mig upp och skaka mer välling...

Idag var jag på sista besöket hos BM. Inget roligt att berätta därifrån direkt, alla värden såg bra ut och bebisen ligger fortfarande med huvudet neråt men är ruckbar. Vi pratade en massor om allt och inget, hon är så himla trevlig min BM. Så nu är jag överlämnad till Spec.Mödra och dit ska jag första gången på måndag. Antar att det blir några fler turer dit nästa vecka, men längre än fredag går jag bara inte!!! Då låser jag in mig nånstans på BB o vägrar komma ut igen.

Efter BM åkte jag iväg till Barnens Hus och kollade på bilstolar. Efter massa snack med personalen kom vi fram till att bästa alternativet är att köpa ny stol till Malva och sätta henne i mitten bak, den tanken hade aldrig slagit oss innan. Så nu måste vi bara inhandla en ny stol. Suck...

Kollade även på ståbrädor när jag var där, och den enda som passade vår vagn kostade 795:- Gulp. Funderar på att sätta hjul under pulkan istället...

"JAG KISSAR" hör jag nu där uppifrån. Pust, jobbigt att resa sig upp samtidigt som man har en sammandragning.

Sen lockade jag med mig Mats på lunch, han går med på vad som helst så länge han slipper betala. :) Mätt och nöjd åkte jag hem igen och hade tänkt sova en stund i soffan, var heeeelt slut. Men så blev det aldrig så nu sitter jag här och gäspar istället. Går nog i säng snart...

Nu ska vi försöka njuta av vår sista helg utan bebis i huset. För senast nästa helg ska den vara ute!!
Ska försöka sova mkt och äta gott.

Igår sov Malva hos farmor. Hon ringde och frågade om hon inte fick hämta henne från dagis och ha henne över natten, och det fick hon ju självklart. Så det hade ju passat bra om jag fött natten till idag, men icke sa nicke... Men det var skönt att sova iaf, så tack för det famor och Larre.

Nu är hon tyst där uppe och jag ska ta mig nåt att äta. Om jag nu orkar resa mig upp ur soffan igen vill säga...
Tjingeling...

Kommentarer
Postat av: Jaana

Hört rykten att den lilla parveln har hittat ut:-D GRATTIS Till er andra dotter!

Hoppas allt är bra med er.

2009-03-20 @ 13:41:08
Postat av: Johanna R

Grattis!!!!! Hurra äntligen är hon här...... och undan gick det minsann....!

Kram till Jennie,Mats,Albin och Malva!

2009-03-20 @ 15:36:59
Postat av: Karina

Åhhh Jennie

Grattis till hela familjen. Äntligen kom lillasyster. Och Flora... det VAR väl ett fantastiskt bra val tycker jag.



Hoppas såklart att allt gick bra!

Kram

Karina

2009-03-20 @ 19:43:02
URL: http://trasseltofs.blogspot.com
Postat av: Marit

ååå har hon kommit :) å sånt fint namn.. Läste precis inne på aff att det kikat ut en till dotter! Grattis.. :)



Kram Marit (Martha med Havanna och Malva från aff)

2009-03-20 @ 23:20:45
URL: http://maartha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0