11 dagar gammal


Hon vill äta upp mig!!!


Jag kan ju helt klart konstatera att 11 dagar utanför magen går rysligt mkt fortare än 11 dagar inuti magen.
Hjälp säger jag bara. Snart två veckor gammal, redan...

Vi har det så bra här hemma iaf. Sa till Mats imorse att så här vill jag alltid ha det.
Han kliver upp med Malva när hon vaknar runt 06,30, jag o Flora ligger kvar i sängen.
Sen går Mats med Malva till dagis, jag o lilltjejen ligger o dras oss till 09-tiden ca.
Sen kliver vi upp, medan jag ammar i soffan så blir jag serverad frukost...
Sköööönt att bli bortskämd. :) Det är ju min sista vecka så jag utnyttjar den till fullo. Mohahahahaha.

Igår var vi på stan. Mats gav upp efter bara ett litet tag o tog bilen hem för att kunna hämta Malva från dagis.
Men jag o Flora stannade kvar. Har insett att vi inte har så mkt kläder i stl 56 så det behövdes fyllas på lite.
Albin o Malva kunde ju knappt ha stl 56 så jag har inte brytt mig o köpa så mkt smått, men Flora var ju så kort så nu blev jag tvungen. :)
Farfar var förbli i helgen och lämnade ett klädbidrag (han är glad så länge han slipper handla själv *ler*) så nu har Lillan massa fina kläder från farfar. Tusen tack Leif!!

Var förbi Å-cafe och hälsade på f.d chefen och tjejerna. Kul att se dom och surra lite.
Kan inte säga att jag saknar kaffemaskinen och allt fika riktigt än, men det kanske kommer. :D
Det var iaf kul att få komma dit som kund/vän och bara njuta av det goda fikat istället.
Men vem vet, kanske ringer jag i desperation om några månader och tigger om att få jobba nån lördag...
Tar du emot mig då Åsa? *skratt*

Väl hemma igen gjorde mina fogar ont ont ont. Jag som ändå gick så lååångsamt jag kunde. :(
Både jag o Flora däckade på soffan och där låg vi resten av eftermiddagen.
Tur jag har världens bästa sambo som lagar mat åt oss och leker med storasyster. Tack älskling. ♥


Här hittar vi ofta Malva, alldeles bredvid vaggan. Hon ger lillasyster nappen, gosedjur o allt möjligt. :)


 
Nå, vad säger ni? Är dom lika systrarna? Första bilden är Malva.

 
Även här är första bilden Malva.

    
1) Vi fick besök av Meja med familj. Oj va Malva tyckte det var kul att träffa Meja.
2-3) Flora ligger och har det bra.
4) Mysbild på Flora och hemskt osminkad och trött mamma.
5) Malva busar med farfar.



Albin vill gärna hålla lillasyster, och hon verkar trivas riktigt bra.








Nu gnäller det från vaggan, Flora är nog hungrig så det är bäst jag går dit.
Man får vara glad för den tiden man får, jag hann ju iaf uppdatera idag. :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilka fina bilder! Och oj så lika de är systrarna Olsson/Nilsson! Verkligen! Skapade efter samma mall, det går inte att ta miste på! =)

2009-03-31 @ 16:03:27
URL: http://husetochbarnen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nu får jag skämmas. Såg precis hur jag stavade ditt efternamn. Förlåååååt, Ohlson!!!

2009-03-31 @ 16:04:47
URL: http://husetochbarnen.blogg.se/
Postat av: Diana

Visst går det redan rysligt fort!? Samtidigt känns det som om Vide alltid funnits här, trots att det bara är fyra veckor ;)



Det var samma sak för oss, garderoben var tvungen att fyllas på med 56:or, storebror gick nästan direkt på stl 62. Kul att det finns så mycket fint på babyavdelningarna! :D



Jag har tidigare fotat med en 400D (föregångaren till den du har) men fotar nu med en 5D Mark II. Ett tips är att läsa instruktionsboken ordentligt och lära dig kamerans olika funktioner och inställningar så kommer du utnyttja dess prestanda ordentligt :) Du kommer ha enormt mycket glädje av din kamera!

2009-04-01 @ 00:47:45
URL: http://dianajonsson.blogspot.com
Postat av: Malin Inspiration & design

Jennie; Ja, VARFÖR ska dem vara det? Jag har lovat att jag ska hålla efter det. Men det hjälper tyvärr inte. Vet inte hur jag ska kunsa muta honom. ;) Det är tvärstopp.



Vad jag blir bebbesugen när jag ser den lilla plutten. Lyllos dig som får uppleva bebismys. :)

2009-04-01 @ 17:33:38
Postat av: Tomas

Kul med lite bilder!!:)



Malva var mer lik roland medan Flora är en blandning av Mats och Kent tycker jag! Men likheterna finns där, båda söta som socker!!:)

2009-04-02 @ 00:14:52
Postat av: Tess

Skriver en artikel hoppas du svarar på mina sista frågor..

när du kikar i bloggar vad letar du efter?



är det något som får dej att fastna för min blogg?



tack nu ska här skrivas artikel efter detta kram

2009-04-02 @ 00:16:39
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?



SÖT :D

2009-04-02 @ 00:19:37
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0