Stackars mig



Idag har jag bara velat grina och ropa på mamma.
Hade verkligen ingen lust att vara vuxen och trebarnsmor idag.

Har haft migrän hela *piiip* dan.
Kände på morgonen att det började flimra framför ögonen och förstod direkt vad som var på gång.
Som tur var skulle de två stora barnen till Leos Lekland med Doris, annars veti tusan hur det hade gått.

Jag och Flora åkte iväg till bvc för att ta sprutorna.
Var så svag att jag knappt kunde bära henne, ännu mindre köra bilen hem.

INTE kul att vara så här sjuk samtidigt som man har hand om en tre månaders bebis.
Och i denna värmen!! Jag hade badat i svettt hela dagen i sängen.
La mig 10 och gick inte upp förrän 9 timmar senare.
Som tur var kom Mats hem vid 15-tiden och kunde ta Flora.

Nu sitter jag här i soffan, helt yr och svag.
Böjer jag mig fram lr reser mig upp så explodrar mitt huvud.

Mamma, var är du? Jag är sjuuuuuuuuuuuuk ju..............

P.s Det gick jättebra hos bvc i övrigt.
Flora hade gått upp bättre i vikt denna gång och väger nu ca 5,7 kg har jag för mig.
Tror hon var 63 cm lång, var inte riktigt vid medvetande så jag minns inte exakt.
Det gjorde ont i mammahjärtat när hon fick sprutorna (2 st!!!) men Flora grina bara liiiitegrann och sen gick det över.
Det har nog varit en värre dag för mamma idag tror jag...

Vill aldrig mer må så här, kan ni fixa det? Tack...

Kommentarer
Postat av: Josefin

Usch, migrän är hemskt. Jag har också det fast det är väääldigt sällan, men det är en mardröm när det kommer. Det är bara stress som utlöser det för mig. Jag hoppas det inte blir värre när man får barn och kanske mer att vara tvungen att stressa oftare.

2009-06-25 @ 06:35:37
URL: http://lilltjoppa.blogg.se/
Postat av: Hanna

Usch va tråkigt... Hoppas du piggnar på snart. Det är inte kul att vara sjuk å ta hand om barn...

Kram på dig!

2009-06-25 @ 21:51:06
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Jossan

Usch stackare vad det lät jobbigt, hoppas att du känner dig piggare nu! Kramen

2009-06-26 @ 04:12:30
URL: http://tiistla.blogg.se/
Postat av: Rose-Marie (mamma)

Du måste allt ropa ännu högre om din stackars mamma långt nere i söder ska kunna höra dig!Hade ju så gärna vela hjälpa dig,men landet är för långt!Kram

2009-07-01 @ 08:33:01

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0