Tacksam...

Jag är väldigt tacksam att jag har Malva. Hon gör så jag tar mig ut ur huset iaf två gånger om dagen, känner ju att jag mår bra av komma ut, promenera en liten bit och få frisk luft. Minns min förra graviditet när jag i princip var instängd de sista månaderna... Men nu måste jag iaf ta mig fram och tillbaka till dagis två gången om dagen.

Jag är väldigt tacksam att jag har Albin. En sån oerhört fin och omtänksam liten 8-åring. Han förstår att mamma har det jobbigt nu, hjälper mig med Malva, leker med henne, hämtar vatten, hjälper henne på toa. Imorse när vi skulle gå till skolan/dagis så valde han att gå med en kompis lite före oss istället. Så jag gick där, kort efter, och beundrade honom. Min stora lilla kille som går med kompisarna till skolan, dom gick och pratade och skrattade och det såg så härligt ut.

Vänder mig om och ser Malva i pulkan. Vår lilla solståle som skiner upp så fort man tittar på henne.
Hon är väldigt go och oxå väldigt omtänksam. Häromkvällen kröp hon upp i soffan bredvid mig, la sitt huvud på mitt bröst och sa" hur är det med dig mamma?". Jösses, hjärtat smälter ju!!!!!!!

O nu får jag snart ytterligare ett barn. Ett barn som ska passa in i denna familj och hitta sin plats. Funderar på det där med kärleken igen, precis som jag gjorde när jag väntade Malva. Hur ska jag kunna älska ytterligare ett barn lika mkt som jag älskar Albin o Malva?

Men en kompis till mig sa en sak som ja ofta tänker på.
Hon sa att mammahjärtat växer i takt med magen.
Och det var så himla fint tycker jag. För precis så är det ju.

Nu tänker jag mkt på det där ögonblicket när bebisen får komma upp på mitt bröst och vi får träffa vem som legat där inne. Åååå va mysigt det ska bli med en liten bebis i familjen igen.

Idag ska jag in till stan o träffa Anna över lunch. Vi har inte setts på evigheter så vi kommer nog ha mkt att prata om. :) Ska bli kul att komma ut lite och gå på stan...
Dock blir det ingen shopping eftersom Försäkringskassan fortfarande inte gett mig nån havandeskapspenning, så just nu lever vi på kärlek här hemma, och Mats lön då... :) Suck säger jag bara, jäkla Försäkringskassan..........

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej!

Såg att du ville ha lite kamerahjälp, kan hålla med om att det är en riktig djungel att ta sig igenom! Är du van sedan innan med systemkamera? Annars skulle jag ge rådet att du/ni börjar med en lättare familjesystemkamera, som man inte behöver göra så mkt manuella inställningar på. Vet att de ledande systemkamera märkena som canon, pentax och nikon har såna nybörjarkameror som för den delen inte ger sämre bildkvalité än de mer avancerade. Jag har en proffskamera, för att jag kräver lite mer och fotar enbart så gott som i manuellt läge. Här kan du läsa vad jag har för kamera och utrustning:



http://tiistla.blogg.se/2008/august/det-kom-en-fraga-om-vad-jag-anvander-for-kame.html



Kram och lycka till!!!

2009-01-31 @ 09:42:59
URL: http://tiistla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0