Magsjuka light

Igår vid middag så åt Malva nästan ingenting. Hon verkade pigg och så, bara inte hungrig.

Lite senare klagar hon att hon har ont i magen, får gå på toa o gör nr2, känns lite bättre då säger hon.

Sätter sig hos pappa och läser bok "Lilla Annas Julklapp". Hejhopp bara så kräks hon rakt ut, över boken och över golvet (som tur är missar hon bärbara datorn som alltid står kloss intill Mats). In i badkaret, där hon kräks ytterligare. Av med kläder, in i maskinen (thank God för den), duscha av Malva... (Behöver jag tillägga att vi slängde boken..?)

Stackarn frågar när hon står där i duschen"Mamma, vad gjorde jag?". Hon har ju aldrig kräkts förrut så det är inte så lätt att fatta. :)

Sen ville hon gå å lägga sig så det fick hon. Skulle absolut ha välling, kändes inte så bra men vi gav henne en halv flaska och hoppades på det bästa. Men det gick ju såklart inte utan den kom upp efter ca 45 minuter igen. Hela sängen blev full, så återigen in i tvättmaskin med kläder, handdukar, sängkläder och gosedjur och in i duschen med Malva.

Hon gråter, skakar och vill inte vara med. Sååå trött... Sen fick hon tilbringa kvällen i soffan med oss. Kräktes ytterligare några gånger, men eftersom det inte fanns nåt i magen så blev det inte så mkt iaf. Försökte få i henne lite vatten och lite cola.

Natten tillbringades på en madrass precis bredvid mig. Jag sov typ ingenting inatt. Hon kräktes ytterligare några gånger under natten, från ca halv 2 så lugnade det ner sig och hon sov fram till halv 7. Men jag övervakade henne hela tiden, kunde inte sova alls. Varje vändning, varje hostning, varje gång hon tappa nappen så for jag upp och kollade till henne. Känns som jag har kollat på klockan var 10:e minut ungefär...

Nu verkar hon dock må bättre. Jag fick sovmorgon idag och när jag klev upp hade hon druckit både vatten och cola, ätit rost-macka och lite flingor. Hon är pigg och springer omkring och fattar inte alls att hon är "sjuk". Själv skulle man ju legat däckad... Konstigt det där med barn.

Hon sover nu här bredvid mig i soffan, ganska utslagen. Hon sov ju inte alls före 22 igår när hon däckade i soffan, och sen kräktes hon ju några gånger på natten oxå så det är klart hon är trött.

Nu hoppas vi bara på att detta gått över och att vi andra i familjen klarar oss. Ser inte fram emot att ha magsjuka OCH vara höggravid. Så snälla ni där ute, håll tummarn att vi klarar oss.

(Nu blev det ett bild-löst inlägg men ingen vill väl se bilder på nån som kräks va...?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0