Busiga Bebben

Idag är jag trött, helt slut faktiskt. Eftersom gårdagen var en jobbig dag så blir även denna dag påfrestande.
Konstigt det där att jag alltid får betala i efterhand om jag anstränger mig.
Men idag ska jag iaf BARA vara hemma så jag ska kanske inte klaga.

Malva är på dagis och efter lämning gick jag o hämtade Albin som kände sig lite krasslig och ville vara hemma idag, så nu sitter en trött mamma vid tvn och en krasslig pojk vid datorn. Ibland måste man få ha en total slapp-dag. :)

Gårdagen då. Jag gick hemifrån 8,30 och kom hem igen 19 på kvällen. Inte kloookt. Så här gick det iaf.

9,30 hade jag tid hos min BM.
Allt gick bra, BT jättelågt såklart (90/55 tror jag det var) men det är ju inget nytt, 138 i blodvärde (=jättebra) och hon lyssnade på hjärtat och det lät bra. Nämde för henne att jag tyckt bebisen varit väldigt lugn de senaste dagarna, jag har kännt av henne/honom men inte alls lika mkt som förut. Nån buff här och där men inte spark-matcherna som tidigare då h*n varit helt tokig.
Min BM vill skicka mig till Sunderbyns Sjukhus för att kolla upp, tydligen är hon alltid väldigt uppmärksam på minskade fosterrörelser. Jag var inte direkt orolig eftersom jag faktiskt kände sparkar och precis hört hjärtat men det kan aldrig vara fel att kolla en extra gång.

Så iväg till sjukhuset och upp till förlossningen. Får där ligga med CTG-kurva i en timme!! Segt värre.
Mats var med mig en stund men tillslut skickade jag iväg honom till jobbet igen.
Kurvan såg bra ut och som alltid vid sånna här koller så ville dom även göra ett UL.

Fick vänta ganska länge eftersom dom inte hade nån apparat ledig men tillslut så blev det min tur. Fick samma läkare som gjorde mitt förra UL, hon är jätteduktig och trevligt så det kändes bra.

Hon börjar göra undersökningen och tittar efter längst ner på magen först.
- Jaha, säger hon. Här har vi en rumpa.
- Nej!! säger jag. Det där är ett huvud.
- Nähä då, det här är en rumpa, säger hon igen.

Så nu har bebisen helt plötsligt vänt sig om och ligger med rumpan neråt!!! Jag fick en smärre chock.
Tanken har ALDRIG ens slagit mig att h*n skulle ligga med nåt annat än huvudet neråt. Det gjorde h*n ju för typ två veckor sen när vi kollade sist gång. Albin låg med huvudet ner tidigt och likaså Malva så jag fattade ingenting.
Men hon försäkrade mig om att än finns det massor med plats och bebisen kan vända sig om igen innan kvällen så det här behöver inte betyda nånting.

Men att föda en bebis med rumpan först känns inte så lockande faktiskt. Hon försäkrade mig om ungefär 50 förlossningar om året sker i säte och att det är helt normalt och oki, men jag veeeeeeeet inte jag. Tänk om huvudet fastnar tänker jag hela tiden...

Men jag försöker att inte oroa mig utan tror att bebisen säkert vänder sig om snart igen. Förmodligen var det därför h*n varit så lugn oxå...

Sen efter denna chock skulle jag åter åka till Gammelstan och besöka läkaren, fick (såklart) vänta ett tag innan jag kom in och innan allt var klart. Sen iväg till dagis och hämta Malva. Springa till bussen med henne och åkte in till stan.

Där inne fick vi byta ut hennes overall som har strulat ett tag.
All cred till Team Sportia i Smedjan. Jag fick en helt ny overall till Malva, utan kvitto och helt utan knussel. Blev såå glad. Hennes gamla overall hade en dragkedja som alltid åkte ner så hela magen blottades...
Men nu är det bytt och nya overallen verkar jättebra.

Sen skulle jag möta upp några gamla kollegor på jobbet och äta lite och prata lite skit. Satt där länge och åt och snackade, supertrevligt!!
Sen pallade jag inte längre, ryggen höll på att gå av på mitten så jag avlägsnade mig. Sen kom min älskade Mats och hämtade mig så jag slapp vänta på bussen, tack älskling!!

Väl hemma i soffan så däckade jag, kunde med nöd och näppe se klart handbollen innnan jag släpade mig i säng och slocknade direkt. Sååååå trött. Fogarna ömmade, ryggen brann och sängen var underbart härlig.

Så idag kanske ni förstår att jag tar det lugnt. Det var jobbigt nog att gå till dagis, sen vidare hem till Albin o hem igen. Fogarna protesterade direkt och SM kom tätt. Nu har jag duschat och ska äta lite, sen bara slapp hela dagen.
Skönt att det är helg så Mats kan vara hemma på dagarna.


Eftersom bildlösa inlägg är så tråkiga så får ni här en gammal bild på en liten Malva... :)

Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Det är snart dags för den busiga bebisen att bestämma sig för hur den vill komma till världen! Passa på att vila dig,mitt lilla hjärta! Kram

2009-01-28 @ 17:58:45

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0