Måndagkväll



I helgen har Malva varit lite sjuk. 
Vi märkte redan i lördagskväll att hon var väldigt rosig om kinderna och varm.
På morgonen när hon vaknade var det ingen tvekan längre, feber.

Så hon låg i soffan hela dagen och såg tv/film.
Fick äta välling, dricka festis, äta glass... 
Jag tror hon tyckte det var en toppendag. :)
Den klättrade upp till 39 grader innan den sjönk på söndagskvällen lagom till Albin, farmor och Larre kom på besök.

Idag har hon inte varit varmt, men sjukt gnällig och grinig. Ingen vidare aptit men iaf ingen feber.
Nu är frågan om hon orkar med dagis imorrn.......

Flora kommer snart att börja krypa.
Igårkväll när hon som vanligt låg på golvet och lekte så reser hon sig upp på alla fyra.
Alltså handflator och fötter, med rumpan rakt upp i vädret.
Vad gör hon?? Sådär kryper man väl inte...

Stå på händer och knän och gungar fram och tillbaka har hon gjort några dagar nu.
Så snart lossnar det nog och hon kryper iväg. Hjälp.
Malva var ca 5,5 månader när hon kröp, Flora fyllde 5 månader i torsdags...
Dom är ganska lika i utveckling än så länge. 


Jagar nappen. Hon drar sig fram med hjälp av svettiga små händer.


Nästan uppe på knän.


Tillslut blir man dock ganska trött och arg. -Sluta fota!!

Idag när hon skulle bada så tog vi fram Malvas gamla bad-stol, lr vad man nu kallar den.
Det är så svårt att tvätta henne i baljan eftersom hon vägrar att tilta huvudet det minsta bakåt. 
Så nu får hon sitta upp och plaska bäst hon vill.
Kan tillägga att hon var supernöjd hela tiden.

  
Nöjd Flora som badar och plaskar.

Det är många premiärer nu känner jag. 
Första gången hon gör si och första gången hon gör så.
Men häromdagen var det iaf första gången hon fick smaka på en majskrok.

  
1) Vad är det här och vad förväntas jag göra med den?
2) FÅR jag äta den?
3) Tja, den var väl ganska god...



Mumma!! Passar jag in på fina restauranger med det där lillfingret?


Är det någon som sett min majskrok? Den är helt väck...

Imorgon blir det bvc på eftermiddagen.
Vår sköterska Berit ringde idag och frågade om vi inte kunde ta båda tjejerna på en gång imorrn och det går ju hur bra som helst.
Egentligen hade Flora tid på onsdag och sen skulle Malva på 3-års kontroll nån gång i september, men det här funkar ju mkt bättre.
Flora ska få spruta och Malva ska få visa alla sina kunskaper och jäkelskap. :)
Ska bli kul att se hur stora dom är båda två.
Flora har numera inga överdelar kvar sen jag rensade ut allt i stl 62.
Och Malvas garderob behöver oxå uppdateras. 
Innan sommaren köpte jag 92 till henne, nu måste hon ha 104.

Ha en trevlig vecka allesammans. Tjingeling.

 

Kommentarer
Postat av: Sofia

ååh.. haha.. fotot med den fastklibbade majskroken är klockrent. Min Neo (6 mån)sitter oxå sådär och ser helt förvånad ut och undrar vart 17 kroken tog vägen och så ser han nästan förnärmad ut när man visar honom eller drar bort den :-)

2009-08-29 @ 19:59:22

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0