Det finns inget dåligt väder...

... bara dåliga kläder. :)
Häromdagen tok-regnade det här hemma.
Och självklart ville Malva ut och hoppas i vattenpölarna.
Så det var bara att leta upp regnkläderna och skicka ut henne.



 
PoP-overall, galonisar o gummistövlar - sen var hon redo.


Bildbevis!! Flora har numera börjat acceptera flaskan. Halleluja!!!

   
1-2) Floras absoluta favoritgrej just nu är Malvas keyboard. Shit så kul!!
3-4) Flora iklädd min gamla klänning som jag hade som bebis. Ganska häftigt...

 
Vem behöver leksaker när man kan slita och dra i en storasyster istället?


Vår lilla pysseltjej som ÄLSKAR att måla, pussla, klippa och pyssla. :)

  
1) Malva älskar Albins kanintänder och lånar dom så fort han vänder bort blicken.
2) Hon ville att jag skulle fota hennes armbåge där hon har slagit sig...
3) Flora sover mer och mer på mage nu.
Jag lägger henne på sidan, sen snurrar hon runt, bökar ett tag och somnar sen så här.
Ser ganska mysigt ut. Och whatever works for her...




Malvas bonussyster Meja kom på besök en kväll, det var, som vanligt, väldigt uppskattat.
Dom knatade upp i Malvas rum på en gång och läste lite böcker och myste.


Idag är det fredagsmyyyyys.
Malvas favoritdag, lr lördag kanske kommer först förresten, men inte med mycket.
Solen skiner idag (fast det är höst i luften) så jag vet inte vad vi hittar på.
En trip till ankorna kanske, det är ju alltid uppskattat...

På måndag börjar Mats jobba och på tisdag börjar Malva dagis...
Vardag igen med andra ord.
Ska bli ganska skönt måste jag erkänna...
Jag gillar rutiner. :)
Malva längtar till dagis så hon nästan blir tokig.
Pratar om kompisen Myra hela tiden och berättar allt bus dom ska hitta på.
Ska bli kul att lämna henne på tisdag och se dom krama om varandra efter ett långt sommarlov.

Nu ska jag hjälpa Mats snickra ihop en spjälsäng.
Tjingeling, vi hörs/ses.

Kommentarer
Postat av: Gun

Vilka härliga kort!! Man blir så glad av att titta på dessa barn!

2009-08-14 @ 14:46:41

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0