Två veckor gammal!


Ser ni, sicket smile... :)


Idag fyller Flora 2 veckor. Och vi firade med att åka till BVC.
Nu är hon 55 cm lång och väger 4480g.
Det går uppåt på kurvorna, härligt att veta att hon växer och får i sig mat.
Äta älskar hon ju så jag var väl aldrig direkt orolig kanske.

Igår hade vi besök av Mats kompis Göran med fru Janita och lilla Maja 2 år.
Malva och Maja lekte jättebra tillsammans.
Malva surrade med Maja hela tiden, men förstod inte varför Maja aldrig svarade. :)


Malva och Maja "fikar" på golvet.

Senare kom farmor förbi och hälsade på, hon hade inte sett tjejerna på nästan en vecka så hon längtade.
Och tjejerna längtade efter henne, iaf Malva.
Varje dag har hon sagt "jag vill gå till farmor" så det vart kramkalas här igår.

Flora har även fått tagit sitt första bad. Det gick riktigt bra och hon verkade trivas.
Då var det mkt tråkigare att komma upp i kalla luften och ligga på skötbordet efteråt.
Men sen, med lite mat i magen, så var hon nöjd igen.


Ganska nice.

I veckan har det varit jättefint väder här, så en dag tog Mats med sig Malva ut på isen efter dagis för lite pimpelfiske.
Hon hade blivit jätteglad när pappa berättade vart dom skulle. (dock fick dom ingen fisk, men vad gör det?)

  
1) Här sitter Malva och har det bra i vårsolen.
2) Banan, macka och varm choklad till mellis, underbart!!
3) Man måste ha solglasögon i denna starka sol.

 
1) Ni kanske tycker Malva är för stor för att ligga i babygymet, men det tycker _inte_ hon.
2) Lyckades ta ett kort mitt i en nys, synd bara att kortet blev så jäkla suddigt. Så går det när man inte ha blixten på...



Idag vägrade Malva sova lunch, så vi får se hur denna dagen urartar sig. Nån som vill ha en övertrött, ganska trotsig liten tjej så är det bara o komma förbi o låna henne. :)
Medan jag o Flora var på BVC idag så kom Vendela och Anders förbi, men det var alldeles för stillsam lek för att trötta Malva. Just nu sitter hon i soffan, under en filt, äter päron och "ser" på film. Tror pappa får ta ut henne sen så hon får springa av sig lite.

Idag är Mats sista dag hemma. Egentligen skulle han jobbat idag men tog kompledigt. Dessa två veckor har gått jättefort tycker vi båda två, synd han inte kan va hemma lite längre. Hur ska jag klara mig alldeles själv nästa vecka?
Med en kille som ska till skolan, en tjej som ska till dagis och en tjej som vill amma lr sova PÅ mig hela tiden? Hjälp...
Jag som är van att få frukost i sängen, inte behöva byta blöjor, bli servad med allt jag vill/behöver och få lagad mat.
Mamma, var är du när jag behöver dig..?!! ;) Kan du inte flytta in här i huset bredvid?

Nu ska Mats o Malva ge sig ut på isen igen, ett säkert kort som Malva aldrig nobbar. Jag o Flora stannar hemma och har det lugnt och skönt tror jag. Inte direkt läge att börja amma ute än så länge, fortfarande ganska kallt.
Tror jag ska göra mig lite varm choklad och sjunka ner i soffan framför Oprah en stund. Aaaaaaaa.......

Kommentarer
Postat av: we

Åååååh så söt hon är lilla Flora! Man ser att hon är väldigt lik Malva som bebis!

2009-04-03 @ 21:47:40
Postat av: Jossan

Söt som socker och vilka fina kläder Flora har!

Såg underbart mysigt ut med pimpelfikse, det har jag inte gjort sen jag var barn... :-)



Kram och supermysig helg till er!

2009-04-04 @ 08:32:07
URL: http://tiistla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0