Så jäkla typiskt!!

I helgen är jag ledig. Har längtat efter detta, att vara ledig med hela familjen. Hade planerat massa roligt och mysigt.

Igår skulle vi åka till Teknikens Hus med vildarna barnen och bara njuta där i några timmar. Sen åka och handla lite godis, kanske hyra nån familjefilm och bara mysa i soffan ihop under filten med godis och bra tv.

Dagen började bra. Jag klev upp med barnen och Mats fick ligga kvar några timmar. Jag utfodrade vildarna barnen, plockade lite här hemma, satte igång disk och tvättmaskinen. Satte på en film åt barnen och satte mig själv framför datorn ett tag.
Runt tio när Mats kliver upp tänkte jag "nu är det dags att duscha så vi kan åka sen när Malva sovit färdigt. "

Men vad tror ni händer då?

Jo, jag går här hemma och inser precis att jag ser dåligt på mitt vänster öga. Stora fläckar där jag inte ser nånting. Förstår direkt vad som är på gång. Ett migrän-anfall. Neeeeeeeeej, inte idag. Blir ledsen och lägger mig på soffan och hoppas kunna vila bort det  (trög tanke jag vet) eftersom jag kände det så tidigt. O eftersom jag är gravid finns det inga droger jag är tillåten att äta. :(
Men jag känner snart hur det gör ondare och ondare och jag förflyttar mig upp i sängen istället.

Det blev inget Teknikens Hus för mig den här dagen kan jag säga. Som tur var tog pappa Mats med sig båda barnen själv och åkte iväg några timmar. Då sov sov sov jag. :)
Väl hemma igen hade dom handlat god mat, lite cola och jag orkade mig upp ur sängen och åt lite med dom.
Senare kom en kompis till Mats förbi och vi såg hockey här hemma.

Dagen blev alltså inte alls som jag planerat, men ganska bra ändå tillslut. Tack vare världens bästa sambo. :)

Nu, söndag, har dom åkt till badhuset hela familjen. Jag fick stanna hemma och vila. Har precis ätit frukost och ska gå å duscha tänkte jag.

Så typiskt att jag ska få migrän just den dagen jag hade sett fram emot så mkt. Jag som inte haft migrän på jättelänge nu... O idag känner jag mig helt seg i huvudet och känsligt. Typiskt.


Eftersom det är tråkigt med inlägg utan bilder slänger jag in en bild från i somras när barnen bakade kladdkakemuffins.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0