Malvas framtida säng..?

Vi har ju länge insett att Malva måste ha en ny säng, hon är alldeles för stor att sova i spjälsängen...
Problemet har bara varit att hitta rätt säng, sängen med stort S. Den får inte vara för dyr, inte för stor, gärna praktiskt och smart och även funka för vuxna personer. Vill med andra ord inte ha nån växasäng.

Och nu tror jag att jag hittat sängen jag letat efter. I nya numret av Mama fanns en annons för Ikea längst fram och där stod den. Sängen ODDA. En 90x200 säng med huvudgavel som har gömd förvaring och så kan man köpa till två lådor på hjul att ha under sängen. Hur smart är inte det?!! Leksaksförfaring (lr filtar/kuddar/påslakan) och nåt ställe att lägga sagoböckerna/elefanten/napparna... Jag tror den skulle passa perfekt i hennes rum, dock måste jag ju måla över det röda för det passar verkligen inte in. Men det är ju lätt fixat. :)

Så nu, alla ni som undrar vad Malva vill ha i julklapp, hon vill ha bidrag till denna sängen. :)
Har inte ens visat den för Mats än insåg jag, men jag tror inte han kommer invända... Hoppas jag. *ler*

Sängen...

Huvudgavel...

Lådorna som ska vara under sängen...


Tänkte även komplettera med en stödbräda, så lillfisen inte ramlar ur sängen om natten.


Nä, nu är det dags att börja laga mat. Anna bjöd in sig på Idol-kväll ikväll så jag måste utfodra även henne. :)
Idag blir det detta recept från Matplatsen.org

Tjingeling...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag har en idé! :) Du kan tapetsera över det röda i stället, dom röda "bitarna" är såkert såna som du spikar dit själv? Då borde det va hur lätt som helst! :) kram

2008-11-15 @ 20:20:08
URL: http://mammanmedstortc.blogg.se/
Postat av: Hanna

Den var jättefin!

2008-11-17 @ 19:19:20
URL: http://husdrommen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0