Jag bär en Mini-Meja

En sak slog mig idag när jag stod på jobbet och försökte undvika att stressa ihjäl mig. Hade flera hårda sammandragningar och jag tänkte att om jag föder nu, här på jobbet, så kommer det ut en liten Mini-Meja.

Hon föddes ju i vecka 25+5 och idag är jag på just den dagen. Känns helt overkligt att det ska kunna komma ut en färdig, men dock väldigt liten, bebis nu. Men ganska häftigt ändå...

Lilla Meja är nu en toppenhärlig tjej på snart 3 år, tänker knappt ens på henne som prematur längre. Fast nog vill jag att vår bebis stannar inne lite till ändå. Fast jag skulle inte bli sur om jag slipper plussa 19 dagar den här gången, hoppas på att denna bebis är mindre envis än Malva.

Så idag går mina tankar till Meja och hennes tuffa start i livet. Känns som evigheter sen men ändå som igår. Minns fortfarande samtalet mitt i natten... Huvva, det var läskigt och det blev flera långa timmar innan vi fick nån information.
Men som tur är gick ju allt bra tillslut. Kram på dig Meja!!! ♥

Lilla Meja. 890 g och 34 cm när hon föddes i vecka 25+5



Overkligt men sant.

Kommentarer
Postat av: Meja med familj

Vad fint! Meja kände igen sig direkt! :)

2008-11-29 @ 22:49:04
URL: http://mejas.nu
Postat av: linda

gud vad söt:)hoppas allt e bra med barnet. jag väntar mitt 4de o e i vecka 25 imorgon haft sammandragningar var o varranan dag skit starka. så ont så man får ont i ryggen o benen sen foglossning. o så kom jag in på din blog av en slump. men igentligen kvittar det om man e ej stressar ihjäl sig för jag stressar inte specielt o jag har ändå så pass ont;(hoppas iaf min dotter stannar i magen lite till iaf. kram<3

2010-12-14 @ 16:38:26
URL: http://snart4barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0