Albin svarar

För länge sen så frågade jag Albin en massa frågor (finns att läsa i dec. -2006) och nu tänkte jag att vi skulle göra om det hela och se om svaren blir annorlunda. Några frågor tog jag bort och några la jag till.Här kommer dagens frågor:

Vad heter du?
- Albin
Hur bor du?
-
 Vadå hur bor du? Va menar du? Jaha.. i parhus.
Hur många år är du?
sssjuuu.
Vad tycker du är roligt?
-
att rita.
Vad tycker du är tråkigt då?
-
 eehhh.... att städa
Vad är din favoritmat?
-
Det är...... tacos
Vad får man göra i skolan?
-
 ehhh..... göra matte och arbetsschema. Vi får ha bild, musik. Och vi får ha gympa.
Vad tror du finns i rymden?
-
  Va? eehhh.... planeter. Stjärnor.
Vilken är din favoritfärg?
-
 . Det är... får man säga två? Oki, då är det grön och ehh....mörkblå.
Vad heter det där du bor?
-
 Sunderbyn
 Varför måste man sova på natten?
-
 Så man ska bli pigg nästa dag.
Vad ska du bli när du blir stor?
-
ehhh.....Men mamma, får man säga så här, typ två alternativ? Isf skulle jag säga kock, lr konstnär.
Vad gör en sån då?
-
En kock gör mat, en konstnär målar tavlor.
Kan inte en konstnär göra fler saker då?
- Alltså mamma man kan ha ett jobb där man jobbar på restaurang och då kan man måla tavlor på fritiden.
Men kan inte konstnärer göra annat än bara måla tavlor då?
- Dom kan måla på vaser, kanske på ett ställe där dom gör vaser, i en fabrik, så får konstnärer måla.
Var kommer bebisar ifrån?
-
Magen.
Vad gör bebisar för något?
-
 leker.
Har du varit en bebis då?
-
 jaa, alla har varit bebis.
Vilka är dina finaste kläder?
-
  ehhh......Får se nu. Mamma, vika tycker du? Det var ju du som skulle svara. -Isf vet jag inte, jag kommer inte ihåg vad jag har för kläder.
Vad önskar du dig av tomten?
-
 ehh.... Mamma kommer du ihåg nånting jag önskar mig av tomten? Men det var ju DU som skulle svarar, inte jag. Ååå, jag måste tänka. Då vet vad jag vill ha. Du kommer väl ihåg, de vita som kan lysa i mörkret. Och det är luddigt, som ett kramdjur. Ett gosedjur, som kan lysa i mörkret. I alla regnbågens färger.
Finns tomte? Var bor han?
-
 Ja, i vad heter det...... ehh.... Det finns flera ställen. Det finns i vad heter det, var bor farmor nu igen? Hon bor i Malmberget. -Jag menar hennes stuga. Jaha, i Nautijaur. Ja, tomten kan bo i Nautijaur och i Nordpolen. På en massa ställen.
Vem är din bästa kompis?
-
ehh.... Wilma L.
Hur ska en bra kompis vara?
- Vara snäll och låta den vara med och lyssna när kompisen pratar.
Är du en bra kompis?
- Jaa!!
Vilket är det finaste ordet du vet?
-
 ehh.... jag säger så när jag ska tänka, du behöver inte skriva det varje gång mamma. Jag hör att du skriver det hela tiden. Kanske min. Är Min det finaste ordet du vet? Inte näckrosblad, lr nyponros lr smultronstrå? -Näää, jag vet inte, jag har ingen favorit.
Det fulaste ordet du vet?
-
ehh.... Det får man inte säga, för det är ett svärord. Det börjar på f. Och slutar på n. Och du vet vad det är för ord.
Vad är du jättebra på att göra?
-
Rita. Nå mer? - Att skriva.
När blir mamma o pappa arga på dig?
-
Om jag gör nåt jag inte får. Vad är det du inte får göra då? -Jag vet inte.. Vet du inte? -Kanske springa runt i rummet när Malva sover och skrika aaaaaaaaa.
Vad ska du göra nu??
-
Äta frukost. Och sen då? -Hälsa på Wilma. Om hon är hemma.

image756

Kommentarer
Postat av: Jojan

Go grabb!!

2008-03-23 @ 12:08:45

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0