Nu har det hänt.

Nu har det då hänt. Det som Albin har fasat sen Malva föddes och som man _vet_ förmodligen kommer att hända, men som man hoppas in i det längsta inte ska ske.

Igår satt Malva i badet medan jag röjde i köket och Mats stod på baksidan och sågade nåt till köket.
Eftersom köket och badrummet nästan sitter ihop numera så hade jag kontakt med Malva hela tiden. Frågade hur det gick och hon svarade "bra" tillbaka.

Rätt som det är så hör jag: "batt, batt. Mamma batt". Jag släpper det jag har för händerna för jag vet vad det ordet betyder. Jajjemen, bajs...
När jag kommer in i badrummet så står Malva där i badkaret med en rejäl korv i handen!!! I handen! Hjälp...

Hon ser skamsen ut och kastar snart korven i vattnet igen. Vi tvättar och torkar och sköljer och snart är det bra igen. Men huvva, de där är inte roligt. Minns att Albin oxå gjorde det en gång när han var i ungefär samma ålder. Men han förvarnade aldrig, jag bara såg nåt komma flytande...

Nu kommer Albin aldrig nånsin mer våga bada ihop med lillasyster. :)

Visst är det underbart med barn?!!

image814
Malva badar, dock vid ett annat tillfälle...

Kommentarer
Postat av: Fia

Haha, var glad att du iallafall har ett barn som bajsar korvar! Det gör inte Meja, men hon tvekar inte att göra sina behov i badet. Albin har aldrig badat med henne, undrar vad det kan bero på.. Kanske hennes tidigare skills i längdbajsning?

2008-06-02 @ 20:39:04
URL: http://mejas.blogdog.se
Postat av: cilla

hej. vi har nog alla gjort det nån gång när vi själva var små. jag har då aldrig tagit upp den i handen. irsch...ses på jobbet.

2008-06-03 @ 19:04:40
Postat av: Jenny

Hehe, vilken liten skitunge! Men det gör ju inte så mycket då man är liten och söt, eller hur?!

2008-06-09 @ 12:34:24
URL: http://husetochbarnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0