Äntligen lite bilder.



Det har tjatats och pustats och frågats och skällts... Men nu äntligen kommer det lite bilder på ditten och datten.

Så här kommer ett inlägg med inte så mkt text men med massor av bilder. :)

Köksrenovering:
 
  
Det blev ganska bra tillslut måste vi erkänna. Nu återstår bara att slipa och måla väggen, sätta upp tak- och golvlister, färga stolsklädseln svart och sätta fast en liiiiiten passbit i hörnet under skafferiet. Sista bilden visar hur det blev när vi rev väggen mellan kök och hall. Jag målade triptrap-stolen i högblank svart och den blev riktigt snygg. Sååå nöjd med den nu.

Malvas rum:
 
 
 
Och nu är äntligen Malvas rum färdigt oxå. Det har fungerat som förråd sen vi flyttade in för över 1 år sen så det var verkligen på tiden. Hela helgen har jag jobbat. Slipa, spackla, täck-tejpa,, tejpa ränder, måla, målat igen (tre varv brun färg behövdes) och sen all piffning. Men det var såååå värt det. Oj så glad Malva blev. Först blev hon så ledsen så ledsen när jag och Albin sprang ner och tog hennes leksaker. "Sängen, sakerna, vagnen" grät hon och tårarna föll. Men efter vilan så fick hon komma in i sitt nya rum och då blev vi nog förlåtna tror jag. :)

Lite allt möjligt:
   
   
    

1) Så här tillbringas mkt tid. Hon ÄLSKAR att läsa böcker och helst ska det läsas om och om igen.
2) Pappa och Malva pussas.
3) Hårdrockar-Albin
4) Albin och Malva poserar på midsommarafton.
5) Vendela med föräldrar (Anders och Eunice) var här på midsommar och vi umgicks och åt mat tills ni nästan storknade. Dock var det bara Vendela som fastnade på bild.
6) Malvas sista dagis-dag har vi oxå hunnit med. Till hösten börjar hon på nytt dagis lite närmare oss, så det var kram och pusskalas sista dagen. Vi kommer sakna det underbara dagiset, alla härliga barn och framför allt de fantastiska pedagogerna Anna-Lena, Linda och Lena. Tack för allt tjejer, vi lovar att komma och hälsa på er.
7) Pappa och Malva klipper gräset hos grann-"tanten".
8) Ute på promenad och kolla in blommorna.
9-10) Albin har gått cirkusskola en vecka och mamma kom på avslutningen och kollade in vad han lärt sig.
11) Här fick han diplom av Dany, han fick godkänt och har haft jätteroligt!!

Skolavslutning:

   
   
   
1) Albin får kram och halsband av fröken Ulla som går i pension nu, så det kramades ordentligt.
2) Albin och Malva poserar precis innan sommarsången med klassen.
3) Hela Albins klass sjunger och välkommnar sommarlovet.
4) En helikopter kom med flagga OCH sommarlov.
5) Malva passade på att åka rutchkana, om och om och om igen. Hon är helt galen när hon slänger sig ut.
6) Så här stor är den. Och hon klättrade upp helt själv.1 år och 10 månader gammal.
7) Kram syrran/brorsan. Nu är det sommarlov, äntligen.
8) Sen gick vi hem och lagade lunch, det blev Malvas favorit, pyttipanna. Utomhus såklart.
9) Malva var lycklig över lunchen.
10) Albin tuggar och äter med god aptit.

Avslutar med två filmer på vår lilla skrutt.





Kommentarer
Postat av: Jenny

Men oj så fint ni fått det. Köket i vitt och svart känns jättefräscht! Och tripptrappen blev ju skitsnygg!!! Malvas rum blev också kanon. Fint i harmoni med brunt, rosa, grönt och vitt. Har du sett bilderna från Tildes rum förresten? Annars finns dem på jennyshem-bloggen.

Många fina bilder på barnen som vanligt. Ha det så skönt i Munkedal nu så ses vi snart. Kram Jenny

2008-06-23 @ 11:04:43
URL: http://jennyshem.blogg.se/
Postat av: Jossan

Läckert!!! Vad snyggt det vart i köket, gillade med idén med att spraya tripptrappen svart. Malvas rum var jättefins det med, härlgt matchat med grönt och rosa. :-)

2008-06-23 @ 18:38:06
URL: http://tiistla.blogg.se/
Postat av: Mika

Jättefint barnrum! Hur har ni gjort dekorationen i fönstert? Har en liten tjejja som nog kommer att riva ner eventuella blomkrukor så jag tykcer att din idé var perfekt! Vill du dela med dig av hur du gjort?

2008-06-28 @ 12:08:37
Postat av: Jennie

Hej Mika. Dekoren är köpt på Mique, har för mig dom kosta typ 49:-/st och jag har tre stycken.

Malva hade nog oxå rivit ner krukorna i fönstret men jag tyckte det såg så tomt ut utan nånting alls. Så det här blev perfekt.

2008-06-28 @ 13:58:34
Postat av: a home far away

Nämen jag blir alldeles mållös:-) Vila vansinnigt fina bilder du visar av familj och ert underbara hem! Köket är ju hur fint som helst.

Tyvärr har jag inte så stor möjlighet att påverka såna val i vår lägenhet här i Singapore, men jag får tänka på andra positiva saker med att leva här:-)



Ha en fin helg



Kram Gunilla

2008-07-05 @ 07:53:11
URL: http://vitaanglar.blogspot.com/
Postat av: Martina

Så fint ert kök är, vill också ha ett nytt kök men det får vänta. Blev jättesnyggt att måla stolen svart. Vilket underbart fint barnrum, den tapeten var superfin något jag absolut hade velat ha om jag hade en liten tjej!

2008-07-22 @ 20:59:10
URL: http://skepparegatan.blogg.se/
Postat av: Jenny Sammy Rose

Hej svarade dig på min blogg, men sen upptäckte jag din blogg. Kul. Jag tycker så mycket om den där plastgräsmattan som du har i fönster-karmen. Vi bygger en lekstuga nu, kanske kan man använda den mattan därinne på nått sätt. Fint och inspirerade!



/Jenny

2008-09-04 @ 18:13:00
URL: http://sammyrose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0