Sjukstuga

I helgen blev Malva dålig och sen dess har nån i familjen varit sjuk...

Hon fick hög feber och tillbringade helgen i soffan, sov, såg tv, läste bok lr bara satt. Inte alls likt Malva med andra ord. På nätterna har hon sovit dåligt, yrat, grinat, skrikit och varit otröstlig. Sen på dagen har hon varit liiite bättre men när kvällen närmar sig blir hon varm igen.

Och nu är det min tur. I skrivande stund har jag ingen röst (tur man har en dator så man kan kommunicera ändå), har sprängande huvudvärk och har även haft feber i två dagar. Nu är febern borta men skulle gärna får tillbaka rösten oxå, sen e jag nöjd. :)

Farmor har varit en ängel och tagit Malva på dagarna så jag fått vila, det är ju lite svårt med en snart 1½-åring här hemma. Så tusen tusen tack Doris, och Larre. Vet inte vad jag hade gjort utan er de här dagarna.

Nu ska jag dricka lite honungsvatten med citron i, har nog druckit 10 liter de senaste dagarna och måste köpa ny honungsburk idag. Vet inte om det hjälper direkt men det är skönt för halsen att svälja nåt varmt och mjukt.

Avslutar med lite bilder på lill-hjärtat.

image739
Så här såg hon ut i söndags när jag kom upp, pappa lekte frisörska.

image740
Här har hon däckat på soffan. Det händer ju _aldrig_ så vi förstod att hon var rejält sjuk lillan.

image741
Igår mådde hon dock bättre, fast nappen släpper hon helst inte...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas ni alla mår mycket bättre nu!!!

2008-02-26 @ 22:57:54
URL: http://husetochbarnen.blogg.se
Postat av: Lotta

Hittade hit fran fullthus.se. Vilken liten sötnos pa bilden! Hoppas ni är friska nu! Ha en bra dag!

2008-03-04 @ 10:41:27
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: E

Grattis på namnsdagen i efterskott till Albin (1/3 var
det namnsdag för Albin)!

2008-03-04 @ 21:59:29
Postat av: Farbror Tomas

Hejsan!! efterlyser lite bilder på Malva, lr iaf en uppdatering!! :D hehe

Saknar henne så otroligt mycke, men men vi (jag å terra) kommer upp i april.. då blir det bus!! :D

Uppdatering.. snälla.. :P

/Tomas

2008-03-12 @ 21:07:41

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0