Sjuk liten Malva

Nu var det dags för Malva att bli sjuk. Det började i helgen då hon snorade och hostade sig igenom nätterna. Stackars liten hostade i timmar i sträck, och ingen i familjen fick sova. Ganska segt att jobba med bara några timmars sömn men vad gör man? O det var så himla mkt folk på jobbet så det var ingen risk att somna direkt. :)

Nu har vi spenderat hela veckan hemma jag och Malva och nu verkar hon mkt piggare, inatt sov hon faktiskt hela natten (tack Mollipect!) och hon är en mycket gladare och lättare tjej idag.

Igår var vi en liten stund på Albins julfest med scouterna och såg på uppträdanden. Vi gick hem ganska tidigt för Malva var så trött men Albin kom sen hem med en ryggsäck som Malva vunnit på lotteriet. Superfin ryggsäck som dock är rätt stor så jag tror Albin får ta den istället. Men alltid kul att vinna nåt.

Malva hade oxå julfest med dagis igår och vi var även där en liten stund och såg på det mest underbara luciatåg jag nånsin sett!! Malva var trött och gnällig så hon ville inte sitta framme med de andra barnen utan satt i min famn istället, men det funkar ju det oxå. Sen rensade Albin fika-faten innan det var dags att gå hem igen, han tog minst en av varje sort. :) Malvas bästis Myra blev såå glad att se henne, kul att se att hon var saknad. :)

Nu är det dags att göra lunch här hemma, återkommer nån annan dag med bilder från veckan som gått.

Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Å vad jag önskar att jag fick vara med på lussefirande!!!!!! Men den önskan går nog aldrig i uppfyllelse . Kram på er

2008-12-12 @ 19:56:01

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0