trött trött trött.

Nu var det ett tag sen jag bloggade. Har varit såååå trött så jag har helt enkelt inte orkat, inte ens nu har jag orkar föra över några bilder så det blir ett text-inlägg.

Trodde tröttheten skulle gått över tills nu, men icke då. Kanske hjälper det till lite att jag blir väckt 05,45 varje morgon av sambons väckarklocka och sen hinner jag inte somna om igen innan Malva kommer vid 06,15-06,30
Som tur är har jag världens bästa sambo!!!! Så jag kan ligga i soffan och vila när jag kommer hem från jobbet, han lagar oftast mat nu för tiden och leker med Malva, sååå underbart. Som tack för hjälpen får han åka och fiska varje kväll/natt, snällt va? :)

Malva har nu gått två veckor på nya dagiset och det går jättebra. Hon trivs jättebra och har kommit in fint i gänget. Hon längtar att gå dit på morgonen och är glad när vi lämnar och hämtar. Så himla skönt att hon trivs, vi trivs oxå med dagiset. Det är underbart.

Albin har gått en vecka i 2:an. Dock vet jag inte riktigt hur det gått eftersom han är hos pappa den här veckan men jag är ganska övertygad om att det gått bra. Jag och Malva följde med honom på första dagen i måndags och fick träffa nya fröknarna och se nya klassrummet, det verkade jättebra och Albin gillar ju skolan så jag är inte orolig.

Mats är som sagt och fiskar nu så jag är ensam hemma, lr iaf ensam vaken. Malva ligger på övervåningen och sover. Så jag funderar på om jag ska gå å lägga mig i sängen och se tv lr om jag ska stå ut här i soffan ett tag till. Mitt liv cirkulerar just nu kring tankar på när jag får gå å lägga mig igen, och vad jag ska äta nästa gång jag blir hungrig... Inte så exalterande med andra ord.

Magen verkar må bra, den växer och frodas. Det går inte att dölja att jag är gravid nå länge och jag kan inte knäppa jobb-skjortan längst ner. Så stormagen putar ut och kunderna gratulerar, vilket är himla trevligt. Jobbet blir tyngre och tyngre känner jag. Kartongerna är tunga, disk-backarna är väldigt tunga och cementgolvet är väldigt hårt... Men men, än så länge mår jag iaf bra så jag ska inte klaga så mkt. Ingen foglossning alls än så länge *peppar peppar* och det är jag väldigt tacksam över. Lite jobbigt att ALLTID stå å gäspa på jobbet bara...

Imorrn planerar vi att äta kräftor och räkor och vin, mums va gott. Förhoppningsvis kommer även Albin hit, han ville gärna vara med och äta räkor sa han. Han smakade hemma hos mormor i somras och gillade det faktiskt. Skalade t.o.m. helt själv. Så han måste ju oxå få en räka lr två.

Lovar att tömma kameran snart så ni får se lite bilder. Har bland annat en serie på Malva när hon klättrar ur spjälsängen, jo det gör hon hela tiden nu förstår ni. Ganska mysigt på morgonen när hon kommer tassandes med nappen i munnen och elefanten i famnen och kryper ner bredvid en. Men när hon klättar ur sängen flera gånger på kvällen innan hon somnar är det mindre mysigt...

Nä, nu ska jag se lite fri-idrott och ta en Bärry-yohurt. Min nya drog, jordgubb/smultron ska det vara.
Tjingeling på er...

p.s TACK för alla grattis vi fick i förra inlägget, ni är så gulliga ni!!!

Kommentarer
Postat av: cilla på jobbet.

hej jennie.



jag hoppas att det gick bra att jobba igår lördag. Ni hade mycket folk. Jag tycker inte att det syns så jättemycket än på dig. men det beror ju på vilken vinkel man tittar i. Framtill syns det mindre.



jaja.. jag tror ni får en pojke denna gång. vi ses till veckan...

2008-08-31 @ 00:53:27

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0