Orden sprutar ut

Malva pratar bara mer och mer nu. 4-ords meningar är inte längre ovanliga. Bland annat säger hon: "Albin, gå upp nu" och "Albin, ät upp nu". Tjatar jag om det ofta kanske? :)

Hon säger " armar uppåt sträck", "upp och hoppa" och äntligen säger hon farmor!! Farmor är så lycklig nu. :)

Häromdagen så drog hon sitt första skämt. Det var på morgonen och vi var på övervåningen. Jag hade precis sminkat mig och gick in i sovrummet för att klä om. Malva kommer in, kryper upp i sängen och lägger sig på kudden.
- Men Malva, ska du sova? säger jag.
Malva reser sig genast upp och ler sitt största leende och säger:
- Nää, skoja  bara.

Och imorse då. Hon hittade mina solglasögon och kröp upp i soffan bredvid mig. Satte på sig glasögonen och sa:
- Kolla mamma. Cooling. :)

Sen när hon inte fick ta med sig solglasögonen till dagis så blev hon skogstokig och stod i hallen och hoppade upp och ner och stampade med fötterna och skrek:
- Cooling cooling. Cooling mamma.

Var får hon allt ifrån? Skrattar mkt gör vi iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0