Lugnet råder.

Mats är med sin pappa i stugan, Malva sover och Albin leker hos Lovisa. Det är helt lugnt, tyst och stilla här hemma. Underbart!!! Men snart vaknar nog monstret och då är det full rulle igen. :)

Helgen har varit skön. Mats har varit i stugan hela helgen så vi har haft det mysigt värre. I fredags kom farbror Tomas och Therese och hälsade på från Västerås så Malva fick sova hos farmor så att dom skulle få träffas så mkt som möjligt. Malva och farmor bastade och hade det sååå trevligt. Malva älskar att basta med farmor. Helst ska hon sitta överst säger farmor, och aldrig vill hon gå ut. :)

Jag o Albin hade en lugn fredagkväll. Vi åt godis och såg på Albins favoritprogram, nämligen Talang 2008. Han bad att få sova i vår säng och det fick han såklart. Han gick o la sig och jag gick och borstade tänderna och tog bort sminket. När jag sen kom tillbaka till sovrummet så snarkade Albin högt och sov så gott så. Inte mkt sällskap där inte. Men det är ju precis som vanligt, Mats somnar ju oftast fortare än fortast. Måste va nåt med kudden kom vi fram till. :)

Sen hade vi lång sovmorgon på lördag jag o Albin innan Malva kom tillbaka. Vi passade på att hälsa på Monika, Johan och Gustav som nyss fått en liten tjej i familjen, lilla Klara. Ojojoj så liten och underbart söt hon var. Jättelik sin storebror och alldeles berårande. Det skrek lite i bebis-tarmen kan jag säga. Malva tyckte bebisen var så söt så och pratade om Gustav och Klara hela kvällen sen.

Middag intog vi hos farmor som bjöd på palt. Och det tackar vi ju aldrig nej till. :) Anna kom på besök senare och åt godis med oss. Kul att träffa henne, känns som det var länge sen. Albin älskar att vara med Anna (Malva oxå för den delen) så vi spelade spel, åt godis och prata skit hela kvällen. :)

Jag har en del bilder på bland annat Klara men vi glömde kameran hos farmor igår så jag kan tyvärr inte bjuda på några idag. Det får bli nästa gång.

Nu ska jag njuta av de sista sekunderna lugn när hemma. Ha det så bra.
Fick msn av min mamma idag på en massa vitsippor, blåsippor och moss-klädda stenar. Det såg underbart fint ut och jag blir sååå avundsjuk på er där nere i söder som har vår, varmt väder och blommor på marken. Här är bara en massa snö snö snö och minusgrader. :( Trist säger jag...

Kommentarer
Postat av: Tomas & Terra

Hallå där!
Nu är vi hemma i Västerås igen!
Snö snö snö sa du, vi åker från ett snöoväder i lule somnar på planet och vaknar upp med strålande sol och 8-10 plusgrader ute :D det du!
Var riktigt härligt att se Malva i helgen hon växer så fort så! ett riktigt busfrö! :)

2008-04-14 @ 17:14:30
Postat av: Anna

Vilken tur
då att jag älskar att vara med Albin, Malva, Jennie (och Mats också för den delen) ;)

2008-04-14 @ 21:00:31

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0