Det tar sig...

Köket börjar sakta men säkert bli färdigt. Skåpen är på plats men än återstår förstås en hel del. Kakel, bänkskiva, beslag m.m m.m m.m. Men det är häftigt när man redan nu kan börja föreställa sig hur fint det kommer att bli. Igår satt jag och Mats hela kvällen i köket och bara drömde oss bort. :)

Idag har jag varit ledig och vi har haft en härlig dag. Vi var ute länge på förmiddagen jag och Malva, träffade Gustav, Klara och Monika och lekte/pratade med dom en stund. Sen sov Malva lunch medan jag tvättade, hängde tvätt, plockade från gamla skafferiet in i nya skafferiet.... Sen när Albin kom hem så åkte vi direkt och köpte nya skor till Albin. Pojken kan ju inte gå runt i fodrade gummistövlar nu när våren kommit!! (Jo, våren har faktiskt kommit till Norrbotten nu) Så det blev två par nya skor till gossen. Och sen åkte vi o köpte en ny vagn till Malva oxå. En liten, smidig paraplyvagn som blir stor som en tändsticksask när den fälls ihop, nästa iaf. Supersmidig och jättebra att ha när man bara ska på stan lr så. Malva provåkte alla färger i affären men tråkmamma valde tillslut en svart. :) Hon gillade den och ville sitta i den direkt, hela vägen till bilen. Det är bra betyg från en tjej som i vanliga fall vägrar åka vagn överhuvudtaget.

På tal om våren, guuuuud så härligt att den äntligen har kommit hit upp. Idag på förmiddagen var vi ute och sopade bort all grus från framsidan. Det är ju värsta vårtecknet. Nu när jag inte kan få krokusar, vitsippor lr blåsippor så får man nöja sig med det lilla. :)
Vi tog fram Albins cykel idag och han har knappt varit inne sen dess. Underbart när ungarna knackar på dörren hela tiden och vill att Albin ska komma ut. Jag gillar verkligen den här årstiden när alla liksom vaknar till liv igen. Malva älskar att vara ute och imorrn ska vi försöka cykla till dagis tänkte vi, det lär hon gilla. :)
Nu önskar jag bara att all jäkla snö från tomten skulle försvinna oxå, men det lär ta ett tag.
Men nu slipper jag ha vinterstövlar, vinterjacka och vantar iaf. Har köpt mig en ny skinnjacka som jag länge suktar efter och ett par nya vårskor. Lovely...

Lovar att återkomma nån dag med bilder på hur det ser ut här hemma, både på köket och ungarna. Men jag ska ladda in bilderna i den stationära datorn och den använder vi nästan aldrig mer så det blir liksom aldrig av. Men kanske till helgen... Tills dess får ni nöja er med text.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0