A hole lot of bilder. :)

Det har gnällts och tjatats om bild-uppdatering så här kommer väl en drös bilder då. :)

I morgon åker vi söderut, fast bara till Umeå (och inte typ Spanien som hade varit himla skönt). Vi ska både hälsa på Malvas farbror Roland och gå på Nolia Barnmässan, Blingo ska stå där så jag tänkte hälsa på dom och kanske fynda lite barngrejer på samma gång. :)

Nä just de, bilder var det ju...

image784
Underbart söta Klara sover en stund, trygg på pappas bröst.

image785
Stolte storebror Gustav.

image786
Malva äter (och njuter) av farbror Tomas goda efterrätt. Tur inte pappa var i närheten. :)

image787
Underbart kort på Malva hos farmor.

image788
Malva är jätteduktig på att äta själv, här blev det dock mest äggsås. :)

image790
Får hon köttfärssås och spagetti ser hon ut så här ganska snabbt.

image789
- Kan du räcka ut tungan Malva?

image791
Malvas sommar-outfit.

image792
Malva får lätt plats i vårt nya enorma hörnskåp. Good to know. :)

image794
Albin smilar och spexar.

image793
- Ett två tre HOPPA syrran.
image795
Tack gode gud för galonbyxor!!

image796
Se så fint jag sopat idag. Notera gränsen till grannen på vänster sida. :)

image797
Här har Mats precis börjat riva ner skåpen, inte hunnit lägga golvet än men tagit bort några kakelplattor.

image798
Hörnskåpet är på plats.

image799
Ännu mera kakel är nu borta.

image804
Här har även underhörnskåpen kommit på plats, plus golvet och skafferiet.

image805
Ibland blir jag väldigt less på all oordning och skräp som ligger överallt. Utomhus...

image803
... i vardagsrummet samlades kartongerna...

image802
... i köket ligger allt huller om buller...

image801
... i hallen/köket står skåp, kartonger, stegar, verktyg omvartannat...

image800
Konstigt man blir less..? Skönt att gå till jobbet sånna här dagar kan jag säga. :)

image807
Vår bänkskiva är i massiv ek som vi ska betsa till valnötsfärg. Här är en bild utan blixt på två olika färger...


image806
... och här är samma färger men med blixt. Vilken tycker ni blir snyggast till golvet?

Sådär ja, nu har jag inte fler bilder för tillfället. Men det räcker va?

Läget just nu är att alla skåp är på plats, alla luckor är på plats, bänkskivan ligger på plats i hörnet (dock en fastsatt lr betsad), kaklet ligger här hemma och väntar på att vi ska bestämma oss för vit lr grå fog. Det gamla skafferiet står fortfarande kvar i hallen och det är rörigt i köket men annars har vi riktigt bra ordning nu efter jag gick runt och städade idag. Skönt med lite ordning äntligen. :)

Så nu ska vi så snart som möjligt bestämma oss för bets och fog-färg så vi kan börja kakla och betsa snart. Sen är det mesta gjort. Sen återstår täckskivor, passbitar och lister, hoppas vi har ork att ta tag i det direkt sen.

Lämna gärna kommentarer. Har ingen besöksräknare än så jag har ingen aning om hur många som läser här, att döma av kommentarerna är ni typ inga alls. Men får intryck att ni är några stycken iaf. Så säg gärna hej, jag blir så glad då. :)

Nu ska jag gå å hänga lite tvätt, för tredje gången idag. Det blir så när man inte är ledig så ofta, massor massor att göra när man väl är ledig då istället. Storhandla hann vi oxå med klockan 09 imorse jag och Malva, vi var INTE ensamma...

Nåja, godkväll och trevlig helg på er allihopa där ute. Whoever you are...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh vad kul att det äntligen kom en drös med bilder! Söta bilder på barnen som alltid och allt det där stöket kan man nog stå ut med när man vet vad som väntar. Men det är klart, less blir man ju i vilket fall som helst. Längtar efter bilder på köket när det är klart!
Det där med besöksräknare... Det finns en typ av besöksräknare här på blogg.se. När du loggat in för att blogga så klickar du på BLOGG och sen på STATISTIK så kan du se hur många gånger din bloggsida visats under en dag och även hur många unika besökare. Så lite koll kan man få där på om nån tittar in. Och jag är en av dem, ofta flera gånger per dag i väntan på uppdatering.
Trevlig helg på er! Kram Jenny

2008-04-25 @ 23:55:05
URL: http://husetochbarnen.blogg.se
Postat av: Jojan

Ojojoj här händer det saker. Ja lite kaos blir det när man ska göra saker, snart är det vår tur. Men underbart efter!
Malva är en riktig spillevink!

2008-04-27 @ 10:58:25
URL: http://jojan.blogg.se/
Postat av: Tomas & Terra

hehe klart malva skulle ha lite efterätt också!! :D och när det gäller sånt så är det mina regler som gäller när hon är med mig! :D är det inte så? :D haha
Hoppas köket blir fint och att ni snart får bort allt skräp :)
Sen vill jag bara säga att värmen har kommit här nere och vi går omkring i shorts och t-shirt ;)
Kram kram

2008-04-27 @ 23:49:26
Postat av: Caroline

Jag läser din blogg!! :)

2008-04-28 @ 19:47:44
URL: http://mammans.blogsome.com
Postat av: mona

Oj, oj! Nu ser jag jag vad jag gett mig in i. Jag har precis planerat nytt kök till stugan. I sommar ska det bli av. Fina bilder på Malva och farmors bästa kille, Albin.
Farmor Mona

2008-05-27 @ 12:20:43

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0