Tiden räcker inte till...

Jag borde verkligen uppdatera oftare, jag LOVAR att bättra mig. Måste bli bättre på att vardagsblogga.

Nu sitter iaf Albin i soffan o ska strax gå till skolan, Malva sover än o jag passar på att sitta här ett litet tag.

Mkt har hänt sen sist. Jag har fyllt år, vi har grattat Fia som oxå fyllt år, jag har jobbat, Mats har varit i fjällen osv. Kabeln till kameran funkar fortfarande inte men ska prova att använda minneskortet från telefonen på nåt vis...

Nu är det ca 3 veckor kvar tills vi åker till Kina. Usch så fort tiden går. Det är med skräckblandad förtjusning... Ska bli jättespännande att komma till Kina, en semesterresa jag aldrig kommer göra om. MEN att vara borta från barnen i 3 veckor, huvva, det känns inte lika kul. Värst är det ju med Malva eftersom hon är så liten. Kommer hon att glömma bort mig under tiden? Hur blir det när jag kommer hem? Vad har hon lärt sig under tiden? Usch, tänk att inte få se henne henne, höra henne, känna heller eller ens lukta henne på såååå länge... Mitt mammahjärta brister. Mats har lovat heligt att dom ska prata om mig hela tiden o visa kort osv, så förhoppningsvis går det ganska bra, men hon lär va pappig värre när jag kommer hem. Längtar redan nu tills jag får se dom på flygplatsen... :)

Nä, nu är klockan mkt, måste skicka iväg Albin till skolan. Vi hörs lite senare...

15 min senare...

Hej igen, nu e jag tillbaka. Albin är på skolan o Malva sover ÄN!!! Lilla flicka.

Måste bara få berätta. En kompis i sthlm tipsade på sin blogg om sin nya bästa kompis, nämligen MrMuscle köksspray. O städtokig som jag är blev jag nyfiken. Men det gick ju inte att hitta. Kollade på Kvantum, Maxi, lill-Ica, Coop m.m men sprayet lyste med sin frånvaro... Men så igår, när jag sprang in på ÖB så stod dom där. Min MrMuscle i flera olika versioner. Det kändes som jag kommit till himmlen o jag gick där länge bland flaskorna o tittade och drömde. Gick up med 3 olika sprayflaskor, en ugnsrengöringsspray, två vuxen tandkrämer o en Albin-tandkräm - allt detta för 111:- !!! *lycklig* Så väl hemma fick ugnen sig en ordentlig omgång, skåpsluckor blev avtorkade o skåpen under diskbänken blev städad, avtorkad o uppfräschad. Oooo så kul. Undra vad jag ska städa idag..?

Oj, nu hör jag Malva sjunga från övervåningen, så det är väl dags att sluta. Mmmmm, ljudet av barnfötter som springer en trappa upp är UNDERBART. Ciao.

Kommentarer
Postat av: cilla

Oj. ska du till Kina. vad ska du göra där borta då? Jag har en polare som faktiskt har gått skola där borta i 3 år..Hon trivdes jättebra. det är fint där. har sett bilder. Oj, vilken natur..du kommer att bli förälskad i den..Vart i Kina ska du?
Jo, du lär nog längta hem. men det kommer nog att gå bra och nog kommer Malva att känna igen sin mamma. det kan du vara lugn för..
Ha d..kram cilla

2007-09-14 @ 17:01:01
URL: http://misspringles.blogg.se
Postat av: Rose-Marie

Förstår att du kommer att sakna dina barn när vi styr kosan mot Kina .Jag vet hur det är att ha sina älskade barn långt borta,man saknar dem hela tiden.Men jag är jätteglad att vi ska åka till Kina - Tänk att få umgås med sin dotter i hela tre veckor ! Det ska bli härligt.

2007-09-18 @ 21:13:37

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0