Händelserik söndag.

Idag har vi varit riktigt nyttiga här hemma. Först fick jag världens sovmorgon såklart (tack älskling), då var vi inte så effektiva, men det var välbehövligt. Sovmorgonen spenderades inte åt sömn utan åt Lisbeth Salander och Mikael Blomkvist, Mats var hemma hos farmor med Malva under tiden och Albin såg barnprogram.

Men sen när jag väl kommit upp, Mats kommit hem o Malva somnat så satte vi igång. Röjde i Malvas framtida rum o bar upp en massa på vinden, rensade i kläkammaren o satte upp lite hyllor i Albins rum. Sen av bara farten så fortsatte Mats att städa upp uteförrådet samtidigt som jag o Albin bakade bullar till Malvas kalas. Guuuud så skönt att få detta gjort. När Malva vaknade gick vi med henne till farmor som gärna är barnvakt (tusen tack Doris, och Larre). Sen blev vi bjudna på mat oxå. En toppendag med andra ord.

Just nu sitter jag o försöker lägga upp en massa auktioner på tradera, men det tar tiiiiid att ladda in 127 bilder från kameran. Så under tiden uppdaterar jag lite här.

Imorrn ska vi passa en kompis till Albin en stund medans han mamma är på möte så Albin ville stanna en extra dag hos mamma denna veckan, inte mig emot. Sen ska vi in o leta docka +dockvagn till Malva nån dag. Albin ville ge henne en docka och jag tänkte att hon kanske måste ha en dockvagn oxå isf... Sen måste jag beställa halsbandet, som ju aldrig hinner komma fram i tid, men det göööör inget... På fredag fyller ju min lilla bebis 1 år!!! Vars tog tiden vägen? Jag fattar ingenting. Nu har vi en livlig liten 1-åring här hemma, med vilja av stål och sinne av bus. Hon är nyfiken och glad mest hela tiden och vill alltid att det ska hända saker. Hon är en fröjd och väldigt rolig liten tok-Malva. *älskar dig gumman min*

image505
Malva gillar att äta själv, här lasagne o smörgås hos farmor. Visst ser det gott ut? :)

image506
Albins nya smurf/barbafigurs-hylla (mobilbild)

image507
Man kan inte alltid vara glad när mamma vill ta kort. (mobilbild)

image508
Men ibland är man så häääär glad. :) (mobilbild)

image509
Malva i mysigaste fleeceoverallen!! (mobilbild)

image510
-Vill ni smaka Mariekex? (mobilbild)

image511
Där på ÖB så stod den, Multi-task som jag letat såååå efter. Oj så lycklig jag blev, kom hem med en hel påse med sprayer och annat bra-o-ha grejer. ÖB=himmelriket?

image512
En dagsfärsk bild på Malva, lekandes med pappas nycklar. Attans den som försökte ta dom ifrån henne...

Nu är det läggdags för Albin o sen är det utmattning i soffan som gäller för mig och Mats. Vi är trötta men glada efter denna lååååånga dag. Ha de bra tills nästa gång vi "ses". Lämna gärna ett avtryck...

Kommentarer
Postat av: Jossan

Åh vilken underbar fleeceoverall, du har så bra klädsmak till barnen!

2007-09-17 @ 06:51:24
URL: http://tiistla.blogg.se
Postat av: Anna

full fart även här...

2007-09-17 @ 15:01:14
Postat av: Johanna

Haha det låter som det kunde vara jag, ringer mamma har du någon bulle? Elias skulle visst ha med sig fika i dag :)
Fått höra att Noa har en underbart fin overall
(blingo) Ja foto på bloggen kommer ..
Just det Kina snart är det dags.. måste känns hur kul som helst att få göra den resan o Malva och albin kommer ha såå kul och inte ens hinna sakna dig ;)

2007-09-17 @ 15:49:04
URL: http://www.jojan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0