Drömmer...

Vi har ju fortfarande en del planer här hemma som vi vill slutföra. Men tiden/orken finns inte längre. Men vi är bra på att drömma...

Planen är att:
- totalgöra om köket. Blåsa ut alla stommar, byta ut inredning, vitvaror, tapetsera om, riva väggen mellan köket o hallen, sy gardiner, ev nytt köksbord...
- göra om båda badrummen, men för mig är tvättstugan/toan på nedre plan mest akut. Där vill jag köpa torktumlare, flytta maskinerna till kortsidan, fixa bänk som går som ett L från tvättmaskinen upp till tvättstället. Fixa med öppna hyllplan och skåp där inne. Ev flytta upp badkaret, köpa nytt tvättställ med skåp under. Lägga nytt golv o nya väggar, antingen billigt vitt kakel lr våtrumstapet ( om det nu finns några fina sånna)
- Sätta upp en vägg i vardagsrummet och på så vis skapa ett kontor. När vi gör detta ska vi ändra om i resterande vardagsrum. Slå upp en vägg mot trappan. Köpa nya möbler, ny fondvägg osv. Oj så kul att planera men var ska vi hitta tiden och pengarna? Några förslag kanske?

Just nu drömmer jag om följande:

         

1) En supersnygg soffa från Mio som ser ut precis som jag tänkt mig i huvudet. *vill ha*
2) En billig men snygg lampa från Ikea att ha ovanför soffbordet...
3) ... som oxå kommer från Mio.
4) En riktigt ryig matta, vet dock inte riktigt vilken färg jag vill ha än.
5) En ny tv-möbel med gott om plats för apparater, filmer o annat man samlar på sig. Dock i ek.
6) Därpå ska naturligtvis den nya, platta tvn stå (kanske inte nödvändigtvis just den här, men ni fattar)
Och till detta en stooooor canvas-tavla med motivet "Trädet i dimman", baki soffan. En nät-vän har fotograferat och I LOVE IT!!

Frågan är bara vad vi ska ha för fondvägg till detta. Just nu har vi denna tapet som fondvägg men den hamnar inne i kontoret så vi måste ha en ny. :)*surfar vidare*

Kommentarer
Postat av: cilla

oj. många planer på gång..vem har inte det.själv ska jag köpa färg till våran lilltoa. vilken färg vet jag inte än...också ska jag köpa lite nytt porslin på ikea nästa gång man far dit och kanske lite annat som man behöver..men man får se..tid och pengar är det ända man behöver..
kram

2007-09-14 @ 17:04:46
Postat av: Åsa

Härligt med framtidsplaner/drömar. =)
Har själv startat en blogg på skoj, kika in om du får tid ngn gång.
Kram

2007-09-15 @ 11:11:51
URL: http://emolochkotten.blogg.se
Postat av: Åsa

Lyckades inte med länken, alltid blir det något när man ska försöka... haha
Gör et´igen. =)

2007-09-15 @ 11:13:10
URL: http://emilochkotten.blogg.se
Postat av: Jossan

Kikar in o läser om er stora husplaner. :-) Låter som det kommer bli superfint när alla bitarna fallit på plats. Vi börjar sakta men säkert själv nå vårat slutmål, 2½ år senare efter flytten. Nu är det bara sovrummet kvar o det blir klart i höst! *längtar*
Lycka till med era planer, kul att du kom ihåg min tavla "Trädet i dimman"! :-D
Kram!

2007-09-17 @ 06:49:36
URL: http://tiistla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0