Ni haow

Jupp, nu är jag tillbaka igen. Tiden att blogga har bara inte infunnit sig, förrän nu. Lr ja, egentligen har jag inte tid nu heller men det får bli ett kort inlägg.

Kina var UNDERBART häftigt, roliga, fängslande, fascinerande, ofattbart och stort. Tar nog ett tag att smälta. Håller på att finskriva dagboken nu ( det tar tiiiiid) så nångång snart ska ni få läsa och se bilder, jag lovar.

Malva kom ihåg mig!!! Hon kramade och pussade mig som om jag aldrig varit borta nästan och det var såååå skönt. Fast när jag frågade om hon kunde säga mamma så sa hon: paa-pa. Demonstrativt. Men det tog bara en dag o så var jag förlåten. :)

Veckan som gått har Mats varit hemma med oss och det har varit sååå skönt. Tog länge innan jag ställde om mig tidsmässigt och ville helst gå å lägga mig 19 på kvällarna för att sen vakna 03 o va skitpigg. Men nu är Mats tillbaka på jobbet och jag är tillbaka som mammaledig igen. Imorse när Malva vaknade så satt vi i sängen och lekte en stund, helt plötsligt vänder hon sig om, lyfter på en kudde, pekar på Mats kudde och säger: paa-pa?? Pappa jobbar, säger jag. O då studsar hon upp ur sängen och ropar efter paa-pa och letar, läääänge. Tror hon trodde att nu var det visst pappas tur att vara borta. Stackars tjejen.

Oj så kul det är att vara med Malva nu. Hon är så ofantligt rolig och vi får skratta HELA tiden åt denna tokiga lilla tjej och alla hennes bus. Har väl aldrig varit så lycklig som jag är med henne just nu. Hon är en fröjd, för det mesta. Men hon har börjat visa ett jädra humör och låter sig inte övertalas i första taget. Farmor hälsar att pappa minsann oxå slängde sig på golvet i förtvivlan när han var liten så vi vet var hon har det ifrån.

Idag har vi varit och hälsat på vår granne Monika och hennes Gustav. Dom har gjort om i vardagsrummet och smällt upp en vägg, så det vill vi oxå göra. Börjar bli sååå sugen på att göra om nu, nu har det varit stiltje länge nog. Vill göra om Malvas rum iaf. Måla om o köpa möbler...

Imorrn är det 1-års fotografering. Ska försöka få med Albin på en bild tänkte jag, får se hur det går. Malva har jättestora utslag runt munnen, sen nappen, så hon ser inte riktigt klok ut. Som tur är har mega-bular i pannan försvunnit iaf.

Avslutar med lite bilder. Måste skicka iväg Albin till scouterna...

  


1) Malva i hennes Kina-klänning
2) Äter yoghurt
3) Spana in korta luggen. O nu har jag dessutom klippt henne runt öronen så nu ser hon verkligen ut som en pojk, men en ganska söt pojk iaf. :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

ÄNTLIGEN! :)
Sötmalva som vanligt.
Ser fram emot kinabilder.

2007-11-07 @ 10:22:24

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0