lite av varje

I helgen var vi ute och åkte snowracer. Oj va Malva tyckte det var kul. Hon ville aldrig sluta åka. Så det blev ganska många vändor upp och ner. :) Albin hade oxå jättekul och älskar snön. Nästa gång ska vi ta med madrassen oxå tänkte vi. Måste köpa Malva en egen pulka, så vi kan va ute och åka på dagarna. Det är ju lite svårt för henne att hålla fast sig på snowracern så den kan vi bara ta när Albin är med. Vill att pulkan ska ha lite ryggstöd och att det finns plats för framtida dagisväska, så vi får leta vidare...

   

1) På väg till backen, Albin ser förväntansfull ut, Malva mest lite avvaktande.
2) Men genast i backen så blev det jättekul!!
3) Se upp i backen...
4) Snowracer och tomteluva - Albin var helnöjd. :)


Idag tog Mats med sig en massa tapetböcker hem från jobbet. Vi ska ju sätta upp en vägg i vardagsrummet och på så vis få ett till rum nere, där ska vi ha kontor. Behöver få bort datorn och alla papper, jag måste ha nånstans när jag Blingo-jobbar och Mats måste ha nånstans att hålla på med sitt flugfiske-grejs. :) Så nångång efter jul ska vi sätta upp väggen tänkte vi, och då behöver vi en ny fondvägg i vardagsrummet eftersom våran nuvarande hamnar i kontoret. Vi tror att vi vill att väggen ska gå i svart... Men oj så svårt det är att välja. Men en hel del andra fina tapeter fanns det. Bland annat dessa:

     

1) Jag ÄLSKAR ju fjärilar, om nån nu missat det. Så denna föll mig helt klart i smaken.
2) Den här gillade jag jättemkt.
3) Fanns även i brunt.
4) Grönt är skönt.
5) Ganska gullig tyckte jag.
6) Det här var dock den enda jag hittade som ev skulle passa på vardagsrumsväggen. Måste ge mig ut på tapetjakt. Alla tapeter ovan är från Boråstapeter.


Sen börjar fler och fler fråga vad barnen önskar sig i julklapp och det är ju alltid lika svårt.
Albin kommer att få ett Playstation2 av oss (shyyy, säg ingenting till honom) så spel till de vore uppskattat. Inga pangpang-spel lr våldsspel bara... Har kollat på tex Hugo, Jungle Party, Eye Toy... Sen _behöver_ han kläder, långärmade tröjor och kallingar, men det kanske inte han tycker direkt. :) Annars är en stor favorit Spindelmannen just nu så kanske nåt sånt.
Malva önskar sig oxå lite kläder, långärmade tröjor där med (hallå, vart tog sommarn vägen?) och strumpor utan halkskydd. Sen vill hon gärna ha en leksaksspis från Micki,  lite kökssaker till den, Dockvagn från Micki ska hon få av oss (mamma håller på att virka ett lapptäcke till den, i rosa gult och limegrönt, tack underbara mamma), en pulka om hon inte får en innan dess, en Expedit-hylla från Ikea till henns rum... Sen kommer jag inte på nåt mer. Men hon gillar djur och små-figurer, hittade dessa häromdagen (klicka HÄR) och dom skulle hon nog gilla.

Nu är det badtajm här hemma. Ha det så gött allihopa. Och vet ni vad? Det är 34 dagar kvar till julafton idag. :) God Jul.

image596
Dagens bild på Malva. Hon bara sprang iväg när jag sa att jag ville ta ett kort, så det fick bli ett med zoom på långt håll istället. :) Busungen min.

Kommentarer
Postat av: Emelie, Jens & Lucas

Hej!
Å jo då, visst är det lite för tidigt, men det gick ju bra..
Är i v 33 + 3 idag, för att vara exakt då :-)
Får knipa en stund till!
Här nere är är ingen snö, men hörde att det ev skulle komma slutet av veckan.
Kul för Lucas, som säkert inte minns snön sen förra året, kom ju lite för en vecka sen, men då mådde jag illa och vi var aldrig ute i det.
Men visst vill vi ha snö lagom till jul, lite mer känsla då ju!
Kikar in då & då och läser om era barn.
Ha det så gott, jag ska hälsa alla.
Emelie.

2007-11-20 @ 20:42:58
URL: http://famohlson.blogg.se
Postat av: Jossan

Härligt vintriga bilder! Massa fina tapeter med! :-)

2007-11-20 @ 20:47:34
URL: http://tiistla.blogg.se
Postat av: Johanna o Thea

Kul med tapeter :-) Har spanat in en jättefin i svart med blommor från Midbec Scherzo kollektionen som jag gärna skulle kunna tänka mig ha någonstans, Synd det är ny tapetserat i alla rum bara ;-)

Malva och Albin är lika söta som vanligt! ha det gott!

2007-11-21 @ 08:48:18
URL: http://johannak06.blogg.se
Postat av: Jenny

Men oj så mycket snö ni har nu! Vad avis vi blir. Nu märker man skillnad på var i landet man bor. Men när vi kom hem efter vår tripp i norr så var det faktiskt mera vinter här än där uppe men nu verkar allt vara som det ska igen. Snö i norr och grönt i söder, blä!

Skitsnygga tapeter allihopa ju. Vad roligt att vara igång igen. Man får en liten kick då man förändrar eller förändrat. Til och med Emil sa att nu kände han sig sugen på göra om datarummet med (tapeter) så kanske efter jul att det händer mera här också.

Krama barnen från oss

2007-11-21 @ 12:35:20
URL: http://husetochbarnen.blogg.se
Postat av: Fia

Haha, Linnétapeterna kollade jag på idag! :)

2007-11-21 @ 21:22:05
URL: http://mejas.nu
Postat av: Josefin

Jag och min sambo ska också tapetsera en fondvägg i vardagsrummet och vi valde den där 6:e fast den randiga varianten av samma färger som är i samma tapetbok.

2007-11-21 @ 22:43:36
URL: http://lilltjoppa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0