Sov-snack med mera.

Nu har vi bestämt oss. Lr rättare sagt, jag har bestämt mig. Nu är det slut ammat på nätterna. Det funkar inte nå längre. Hon vaknar med 1,5-2 timmars mellanrum o kan inte somna om utan tisse. Vilket resulterar i att Albin och Malva får en sur, trött, grinig och tråkig mamma och Mats får en sur, trött, ginig och tråkig sambo.

Så igår var första natten vi körde. Ja la mig i Albins säng och Mats skulle ta Malva. Ingen tisse innan kl 06, verkar hon hungrig innan är det välling som gäller. Det började bra, vaknade 23, fick välling - somna om. Sen vaknade hon 03 ca, ville inte somna om så Mats gjorde mer välling. Men ändå ville Malva inte sova. Mats försökte söva om henne i spjälsängen (var nog lite för trött för att minnas att vi bestämde att det var oki att söva om henne i famnen, bara så länge hon inte ammar...) så efter ca 1 timmes bök, stök, gråt, bus och suckar från pappa så gick jag upp o tog henne så Mats fick sova. Vi promenerade runt i nedervåningen och tillslut somnade hon. Satte mig i soffan men då vaknade hon strax igen så det var bara o ställa sig upp igen. Vid 05 sov hon djupt o jag kunde försiktigt hasa mig ner i soffan. Sov lite till o från fram till 06,30 då jag upptäcker att Mats inte är uppe än. Går upp för att väcka honom, finner honom med en tröja över huvudet (försöker klä på sig alltså) baki sovrumsdörren. :)
Jag o malva kryper ner under täcket, ammar henne och vi somnar om. Sängen är underbart skön.
Sen vaknar hon 8,30, glad som den solstråle hon nästan alltid är (förutom kvälls o nattetid).
Så det känns som om första natten slutade oavgjort. Får se hur det blir inatt. Positivt var ju att hon sov mellan 23-03, det var länge sen sist.

Idag är vi, som ni kanske förstår, kanske sega. Gör inte så mkt. Fick två paket med posten, oj så kul. Ett par skor som jag köpt till Albin på tradera, 26:- Hoppas bara dom passar.
Och en body/pyamas/suit som jag beställt till Malva. Var med i en tävling inne på Miniskunk.se och jag vann ett valfritt plagg, och nu har jag äntligen valt. Jättefint var det, blir perfekt till sommaren. Finns en matchande filt oxå som jag oxå vill ha. Klaudia, du måste ordna en ny tävling snart. :)

 

1) Dräkt från Halling
2) Albins nya skor

Just nu är vi så trötta så all renovering ligger på is. Ska försöka hinna måla hallen i veckan bara, det tar inte så lång tid. Anna, vill du komma o hjälpa? *ler* På torsdag kommer Ikea-grejerna som jag beställt, jippiiiiii så kul. Vill bli klar med hallen nu så jag kan bygga ihop skåpet som ska stå där, slänga ut garderoben och piffa lite. :)

 

3)Ute och åker lära-gå-vagn med Anna.
4) Woops, så kan det gå. :)

Nu ska jag gå å sätta igång tvättmaskinen och vika lite torr tvätt. Varför hoppar sånt inte in i lådor och garderober av sig själv? Löjligt tråkigt ju... Suck.

Avslutar med en liten kryp-film. :) Kanske inte världens bästa men ni kan se att hon kryper iaf.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Jennie

Gjorde som omväxling inget nyttigt, utan kom på att jag nog kunde unna mig att leta din blogg. Jag kom till och med ihåg namnet, trots att jag inte skrivit upp det i min almanacka, som just nu är räddningen för en totalförvirrad tvåbarnsmamma med två hus och inget fast jobb... Saknade er på sången idag, men du kanske målade hallen? Själv var jag på IKEA i söndags, så gårdagen gick åt till "teststyling" av huset, inför flytten. Tusan vad ett överkast och några kuddar kan göra skillnad! Ångrar att jag inte unnat mig det tidigare, men bättre sent än aldrig. Barnen gick an och bäddade fint i alla rum i morse, med motiveringen att jag minsann hade varit helt själv igår och att de därför borde klara det på två personer. Charmigt va? Det var en hel vetenskap hur kuddarna skulle ligga för att det skulle se bäst ut. Ert hus ser ut att bli superfräscht. Ta det lite lugnt mellan varven bara. Rom byggdes inte på en dag, och det gör inte heller en totalrenovering.

Vi ses! /Anna

2007-05-08 @ 17:57:23
Postat av: Jennie m malva

Hej Anna. Va kul att du hittade hit!!
Jag trodde det var underförstått att jag inte orkade masa mig in till stan efter den där natten. :) Men nästa vecka kommer vi, det lovar vi.

2007-05-09 @ 09:54:50
Postat av: anna

vilken duktig liten Malva som kryper :)

2007-05-09 @ 10:12:16
Postat av: Anna

Alltid redo för lite målning mmm... =)

2007-05-09 @ 13:35:20

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0