Orlando - Here I come

Idag ska jag gå på bio!!!! Det var ungefär hundra år sen sist, och gissa vad som händer? Jo, jag blir sjuk. Det är nån kombination allergi/förkylning tror jag. Har aldrig varit allergisk i hela mitt liv, men när jag var gravid med Malva så kom det. Suck, trodde att det kanske skulle försvinna med magen, men det gjorde det inte.
Så nu går jag här hemma och nyser, snurvlar, nyser och har ont i huvudet. Igår somnade jag typ 21,25, har väl aldrig hänt förrut. Mats var tvungen o kolla efter så jag inte dog.

Idag har vi med andra ord inte gjort mycket. Jag har bytt kläder på Malva tre (!!!) gånger idag. Tur vi har tvättmaskin. Hon har lyckats kräka ner två outfit:ar så det är kanske tur att hon har mkt kläder oxå. :)

Sen sist har det inte hänt så mkt. Vi var på bvc igår och monstret är nu 72 cm lång och väger 8110 g. Lång o ganska smal tjej alltså. Inte så konstigt kanske med hennes krypmaraton som hon kör på dagarna. Och rekord just nu är 2,5 steg upp i trappan medans jag _sprang_ upp o hämtade tandborsten o satte på tandkräm. Galning-bebis!!!

Vi har även äntligen målat våran hall!! Oj så ljust och fint det blev. Vitt blev det såklart men såååå fräscht mot den hemska tapet som fanns där innan. Och i helgen har vi tänkt göra vårt sovrum. Alla Ikea-möbler har kommit och färg/tapeter finns redan hemma. Längtar såååå. Fondtapeten är så snygg så jag nästan börjar grina när jag ser den. :) Ja e knäpp, ja vet.

Självklart kommer här en massa bilder oxå.
   


1) Vårt lilla busfrö
2) Hon har börjat få små smörgåsbitar med leverpastej lr messmör och det är så kul att plocka-äta.
3) Hon är jätteduktig på att stoppa i munnen och slukar en hel smörgås, lätt.
4) Lite bus med brorsan

 


1) Albin och Mats "ser" film.
2) Pappa försöker läsa med dottern. Så här snällt satt Malva i kanske 20 sekunder... :)

    


1) Dagens första outfit
2) Inte lätt att ta kort på rörande föremål
3) Pappa kom hem på lunch men försvann alldeles för fort igen. -Pappa, vart tog du vägen?
4) Dagens andra outfit.
5) Och tillslut den tredje outfiten. Här busar hon i kökslådorna.


Under tiden jag skrev detta inlägg så har Malva:
- dragit ut alla mina tidningar under vardagsrumsbordet
- dragit ut alla dvd-filmer
- försökt dra ut mina böcker ur bokhyllan
- börjat klättra i trappen 4 gånger
- nästan kraschat en lampa som stod i bokhyllan
- nästan fastnat med handen i skrivaren som tillfälligt står på golvet (inget bra ställe jag vet)
- fastnat med gå-stolen mellan vardagsrumsgolvet och hallgolvet (försökte sätta henne där i hopp om att få lite ro)
- tuggat på telefonen
- hittat en skruv som nästan hann hamna i munnen

Så ni kanske förstår att det inte lätt att hinna med o blogga nu för tiden, iaf inte medans Mats är på jobbet.
Nu ska jag prova o lägga henne för o se om hon vill sova lite... O jag borde röja lite kanske. En evighetsmaskin...

P.S Glömde ju säga med vi ska se Pirates of the Carribean 3 Wohoooooo.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hallå där! Hoppas filmen var bra! Vilket vardagslyx att få gå på bio. Jag har tyvärr somnat både när jag sett 1:an och 2:an...De är ju roliga men liiite för långa för mig, tydligen!
När får man se bilder från hallen??? *nyfiken som få*
Kram från oss

2007-05-24 @ 21:53:39
URL: http://husetochbarnen.blogg.se
Postat av: sussi

Moh - nu blev jag nyfis!!
Vad har ni nu valt för fondtapet!!??
*biter på naglarna*
Krya på dig, ha en finfin morsdag :)
kramar

2007-05-25 @ 15:50:04
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Jennie m malva

Till Jenny.
Bilder på hallen kommer när det är klart där. Ska köpa lite ramar o rama in lite bilder som ska upp på väggen först... Sätta upp saker på väggen tar tid för mig, måste fundera både en och två gånger var jag ska ha sakerna.
Till Sussi.
Bilder på tapeten kommer förhoppningsvis ikväll, kanske imorrn. Nu har vi precis gjort klart underarbetet o ska börja måla strax. Den som väntar på nå gott... :)

2007-05-26 @ 13:11:59
URL: http://albinomalva.blogg.se
Postat av: åse med juni

Åhh så många fiiina bilder =))) Ursöt hon var i namnbrajjsorna!!! KRAMIS!

2007-05-26 @ 15:36:17
URL: http://underbar.org
Postat av: åse med juni

Åhh så många fiiina bilder =))) Ursöt hon var i namnbrajjsorna!!! KRAMIS!

2007-05-26 @ 15:36:19
URL: http://underbar.org
Postat av: sussi

Spännande :)
Ha en fin morsdag!!
krams

2007-05-27 @ 15:16:01
URL: http://sussibussi.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0