fixar-söndag

Idag har varit en mini-pysslardag. Inte att vi pysslat lite, men vi har pysslat med små saker. Satt upp tavla o hylla ovanför skötbordet, har satt upp en lampa i hallen på ovanvåningen, har strykt o vikt in 1 miljard plagg (ungefär), har satt upp två förvaringspåsar i hallen, mats har snickrat ihop vår hatthylla (som nu bara väntar på några lager vitfärg) och så har vi skruvat ihop vårat sideboard/hallskåp. Oj så snygg den blev, precis som jag hade tänkt mig.

Malva har haft en bra, men mammig dag så jag är liiiite less på att bli dragen i byxbenen och höra "mmmmmmm" heeeela tiden, men nu sover hon så hon är snart förlåten. :)

I fredags var vi inne på stan o fikade med två av mammorna från gamla bvc-gruppen. Det var trevligt som vanligt o barnen kröp ikapp på ett lekställe här i stan, jag tror Malva vann den tävlingen faktiskt. Oj, så snabb hon är.

Igår var Anna här, vi lagade god mat, åt godis o laddade inför den stora ESC-finalen. Men oj, va hände egentligen? Tycker vi tar o bojkottar den där tävlingen nu. Att vi aldrig lär oss, vi tar alltid ut segern i förväg o blir helt lamslagna när vi sen inte vinner. Och blir gaaalna när öst-länderna kompisröstar på varandra (trots att vi i Norden gör _exakt_ likadant). Nä, det där tycker jag vi hoppar över nästa år. Vi kan ha vår egen tävling, men att sticka till Serbien lockar inte om du frågar mig.

Just ja, jobbade fredag o lördag oxå. Det var riktigt skönt att komma hemifrån. Kul att träffa gamla stammisar (som faktiskt kommer ihåg en o är glad att man är tillbaka) och bara få vara Jennie för en liten stund. Men det är klart att man längtar hem till lill-monstret o sambon ganska snabbt. Tur man vet att dom väntar där hemma. Ska försöka prata med chifen om att få börja jobba lite mer regelbundet nu, kanske varannan helg o nån vardagkväll. Skulle vara lagom tycker jag. Men vi får se...

Nu är det strax dags att väcka Malva, hon znarkar sin sista lur nu innan kvällen. Avslutar med lite bilder oxå så ni får nåt att kolla på. List-följetongen fortsätter förresten... Mer åsikter tack!

         


1-4) Albins rum från d flesta vinklar. Lite kala väggar kanske, men här ska såklart upp tavellister, foton o mycket annat.
5-6) Albins byrå/hylla/nånting som jag målat om (var träfärgad förrut) och tapetserat med Kalle Anka-strippar.
7) Vår nya sideboard i hallen. Egenkomponerad med fläktskåp o bänkskiva från Ikea som behandlats för att likna golvet. Häri ska vi förvara sällskapsspel med mera.
8-10) Här är metall-listen som är vårt andra alternativ. Känns inte så kul det heller måste jag säga. Sista bilden är utan bild och visar nog bäst färgnyanserna. Min mamma föreslog att göra ek-listen lite mörkare så det funderar vi oxå på nu... Suck.


  


Lite bilder från fredags-fikat. Malva, Elias och Tilde...

Kommentarer
Postat av: Anonym

vita bänken var superfin :)

2007-05-13 @ 17:14:10
URL: http://stylebyLise.blogg.se
Postat av: cilla

hej jennie.
va färgglatt det var i Albins rum. tjusigt. jag tycker också att du ska sätta tillbaka ek-listen och göra som din mamma sa. att göra den mörkare. det blir nog snyggare. det blev lite konstigt med metall. gick det bra att jobba i fredags? var det mycke folk på Havis?
snyggt blev det med sidebordet i eran hall. en smart idé, det där...jag ska till Ikea i slutet på månaden och köpa lite grejer till badrummet...så jag längtar redan dit. hoppas veckorna går fort..
du får ha det så gött så hörs vi...kram cilla

2007-05-13 @ 20:36:15
URL: http://threelittlebirds.blogg.se
Postat av: Maja och Moa

Vi har haft finfrämmande i dag, ALBIN var förbi Moa med sina kusiner!!!!!!!!!!!!Det var så kul. Både han och Moa fnissade nöjt när jag visade puss, kram och gos bilder från förr. De är och var för söta. Nu hoppas nog Moa att de träffas snart igen....Hoppas att allt är bra med er!

2007-05-13 @ 22:16:56
Postat av: sussi

Ja d var inte lät... Men jag skulle köra m metallisten ;)
Jättefint rummet blev!! Kan tro att han trivs där :)

Ha en finfin dag!!

2007-05-14 @ 08:30:28
URL: http://sussibussi.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0