Sommarlov!

Jaa, då är den här då. Sommaren. Och sommarlov. Tänk, min pojk har sitt allra första sommarlov just nu. Till hösten börjar min första bebis i ettan. Jag fattar ingenting. Han har blivit så himla stor. Och det måste ju betyda att även jag blir äldre va? Nääääääää... Det går jag inte med på. Jag är ju fortfarande 22... lr 24 kanske... Jajaja, jag är väl 26 då. :(

image358 image360
Nyss var han en bebis. Och nu är han stora killen som kan höja på endast ena ögonbrynet. :)


I går fredag så hade Albin skolavslutning. Vi gick till kyrkan och där sjöng hela klassen högt och tydligt. Såååå duktiga hela bunten. Nog syntes det att det var lite skämmigt, men dom skötte sig exemplariskt allihopa. Efter det bjöds det på fika i matsalen och sen var sommarlovet ett faktum. Albin kramade fröknarna lite extra hårt eftersom han ju ska byta skola till hösten och gå här i Sunderbyn. Vi har 100 m till skolan och jag kan se dom från sovrumsfönstret när dom är ute på dagen. Inga bus för Albin inte... :) Mamma har full koll.

image348
Samlade i kyrkan.

image349
Här står hela klassen o sjunger. Ett hemskt mörkt kort men Albin står iaf längst ut till vänster i randig tröja.

image350
Malva satt i vagnen och tog det hela med ro.

image351
Nu är sången avklarad och dags för fotografering. Här tillsammans med kompisen Axel.

image352
Fröknarna hade bakat jättegod jordgubbs-tårta.

image353
Här kramas det hejdå till fröknarna.

Idag har jag jobbat hela dagen. Det är så varmt här i Luleå nu så det är inte klokt. Alla säger att så här varmt så här tidigt har det nog aldrig varit tidigare. Fröknarna på skolan sa att vid avslutningen brukar man gå å frysa och huttra, men nu svettas vi istället. Vi är ute hela dagarna och det är såååå skönt. Idag var ytterligare en rekordvarm dag men jag jobbade som sagt. Ihop med bästa kompisen så det var riktigt kul. Skönt att känna stressen och tempot när kunderna strömmar in. Jag o min gamla kompis stekbordet hittade varann som om vi aldrig varit isär. :) Mats den tokstollen han GICK in till stan, från Sunderbyn. Det tog honom nästan 2,5 timmar... Nåja, har man inget annat o göra så. Han slapp ju tvätta, städa o jaga galen bebis iaf. :)

På tal om galen bebis. Malva kan man inte släppa med blicken för två sekunder ens. Häromdagen när vi varit borta så var hon på extra busigt humör. Det var mellanmålsdags så vi gick in i köket. Satte ner henne på golvet och började plocka fram på bordet. Höll på där i godan ro och tittade av en slump ut genom fönstret. Där ute ser jag nåt litet svischa förbi. O visst, det var Malva. Hon hade tagit sig ut genom köket, genom hela hallen, ner för trösken vid ytterdörren (som jag lämat öppen för det var ju så varmt), över verandan och nerför trappsteget ner på gatan och krypit nästan ända fram till vår brevlåda... Ca 15 meter från ytterdörrn kanske. TOKUNGE!!! O när hon hörde att jag kom så blev hon om möjligt ännu tokigare och kröp ännu fortare bort från mamma. Som tur är bor vi på ett avskilt kvartet där det inte kör några bilar lr så, men ändå!!! Kan tillägga att sen var ytterdörrn stängd resten av dagen.
Senare den dagen så satt vi ute på baksidan. Hade lagt ut en filt på gräset i skuggan o så satte vi oss där för att ha lite mysigt. Hon brukar ju tycka att gräset är lite läskigt så hon är inte lika snabb där, trodde jag!! Tog ett kort på henne med mobilen och höll på att skicka det till pappa och mormor. Tittar upp och ser inte Malva nånstans. Då har hon krypit in på grannens tomt och nästan tagit sig upp på deras veranda!! Jag blir ju helt svettig här hemma om dagarna...
Men oj så roligt det är oxå. Vi säger ofta det jag och Mats att Oj så glad hon är, HELA tiden. Hon skrattar och busar från det att hon vaknar på morgonen till att hon går och lägger sig. Det är en fröjd att vara med henne om dagarna och jag är så glad att hon finns här hos oss. Dessa 8 månader har gått så otroligt snabbt  men ändå känns det som hon funnits här för alltid. Tänk, snart ska jag börja jobba och Malva ska tillbringa sina dagar på dagis... Hjälp.

image354


I sommar kommer min mamma och pappa upp från Bohuslän och hälsar på oss. Det ska bli så roligt att träffa dom igen, vi längtar sååå efter dom. Eftersom det är så långt emellan så träffas vi inte så ofta, men när vi väl gör det blir det desto roligare. Dom ska få se vårat hus och få uppleva Luleå på sommaren, något dom inte gjort tidigare. Inte så länge kvar nu, 1,5-2 månader bara. :) Tycker ju det är så tråkigt att inte mina barn kan spendera mer tid med sin mormor och morfar. Försöker få dom att köpa ett hus när i närheten, men det går sisådär... :(

Imorrn ska Malva få vara med farmor. Vi ska nämligen röja Big Time här hemma. Nu ska alla kartongen och skit upp på vinden och det ska bli ordning här hemma. Trött på denna röra!!! Så även om det är 30° o strålande sol så ska här röjas!! Hör du de Mats, inge rymmande ut i solstolen!! *säger till på skarpen*
Malva stormtrivs hos sin farmor så hon blir nog överlycklig när vi går dit imorrn. Farmor brukar lägga Malva i handfaten när dom byter blöja och där ligger hon o njuter med vatten strålande på ryggen. Så hon passar alltid på att bajja i blöjan när hon är där. :)

  
1) I veckan har Malva fått både nya (de första) skor...
2) ... och en ny vagn. Hejdå skattepengar, hejdå...

Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Ja, ni har världens härligaste ungar(Nova och Tilde hör också till denna skara),det är bara ett elände att vi ska bo så långt bort från er.Men sommaren är ju här och snart är det juli!!!!!!!Finns det ingen broms på Malva det verkar ju vara fullt ös hela dagarna.Vilket charmtroll!!!

2007-06-10 @ 20:32:02
Postat av: anna

länge sen jag kikade in nu... men det är alltid lika skoj & läsa det du skriver!!!
Ha en underbar sommar!!!

2007-06-10 @ 20:58:47
Postat av: sussi

Kikar in och önskar dig en fin sommar :)
/Kram Sussi

2007-06-13 @ 21:58:58
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Åsa

.du tjejen visste inte att du bytt "märke" på hudvårdsprodukter ;) (skojja bara)
Har du sett Osborne & little, deras tapeter på www.inne-visby.se? Förmodligen har du det men visst e dom fina!? Ha de gott nu ska jag å Anna jobba och göra rätt för lönen ;)
/ Å

2007-06-14 @ 08:07:45
Postat av: Anna (annasthlm)

Hej! Kikar förbi här ibland.
Den där gröna vagnen är det en vår park som har och när min 5-åring fick se den med ett barn i sa han "-Kolla han blir uppäten av en groda!" Så himla gulligt!
Så, Malva blir grodäten i den vagnen ;-)
Kram
Anna

2007-06-14 @ 15:56:36

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0