No subject

Usch, ja får rubrik-ångest varje gång ja ska blogga. Vad attans skriver man i rubriken? Ehh... den här gången vägra ja...

Midsommar var en lugn men väldigt trevlig kväll. Myggen attackerade oss utomhus så vi fick flytta in efter ca 2 minuter vid bordet, men det är ju ungefär som det brukar vara. Fast då springer man in pga av regn o inte 1 miljard blodtörstiga smådjävlar...
Försökte göra en krans till Malva men den var alldeles för intressant så den satt bara på i ca 3 sekunder. Men det är ju tanken som räknas va?

Sen har Albin äntligen kommit hit. Han har varit hos pappa jättelänge och firande midsommar traditions-enligt hos farmor, men i måndags kom han hit. Malva är ju såååå lycklig för att brorsan äntligen är hemma. Hon kryper fram till Albin direkt, Albin lyfter bort henne, hon skrattar och kryper snabbt efter igen... Inte lätt att vara storebror. :)

Nu gick grabbarna på en fisketur så jag passar på att blogga lite. Känner mer och mer att en Ergo (en bärsele man kan ha på mage, rygg och höft) snart är oumbärlig och MÅSTE få tag på en snart. Jag kan ju inte göra nåt här hemma om dagarna. Malva ska ju BARA vara i famnen hela tiden så det här med att diska, dammsuga, plocka undan, vika tvätt, laga mat blir ganska komplicerade projekt. Snart får jag en Mei Tai (en bärsjal man kan ha på mage och rygg) iaf, det kommer ju att underlätta massor. Inte riktigt lika skön o lättvindig som en Ergo men jag tar tacksamt emot. Träffade en tjej som syr upp en ny åt mig för 250:- och det är vrålbilligt kan jag meddela. Så just nu väntar jag bara på leverans och den borde anlända måndag, ev tisdag. *längtar längtar*

Och här kommer veckan i bilder:

    


1) Tuppkammen är tillbaka!!! (med liiiite hjälp av vax)
2) Malva o mamma är midsommar-fina.
3) 2 sekunder före kransen slits av.
4) Att åka på pappas axlar är nog det roligaste som finns!
5) Malva i sina nya, dock lite stora
Blingo-kläder. Som jag ska bli säljare av. Är ni intresserad att handla så hör av er till mig, säljs via hem-partyn och via en webshop (med min kod får ni rabatt)

   


1) Storebror tyckte Malva behövde ett spänne i luggen.
2) Så här söt o snäll kan Albin se ut ibland... :)
3) Gunga är ju hur kul som helst...
4) ... särskilt när brorsan gungar precis bredvid.

    


1) Malvas "titta så söt jag är"-min.
2) Klart man kan ta ut gå-stolen o springa på gräset/asfalten. På med skorna bara...
3-4) Malvas nya favorit-syssla. Fram o tillbaka, fram o tillbaka...

image396
Mini-Rufsetufsan. :)

Kommentarer
Postat av: sussi

Underbara kläder!! Jag är helt klart intresserad :)!!
Bilderna på Malva är underbara - en liten spjuver ;)
Ha d gött, vi "ses"!!
kram

2007-06-27 @ 22:33:27
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: anna

superfina kläder!!! är mkt intresserad ;)

2007-06-28 @ 10:53:02
Postat av: Jens Ohlson

Hej Jennie!
Tänkte bara skriva och säga hej!
Var på bröllop ihop med Tommy i helgen, och han sa att du bloggade om dig o din familj. Så jag tänkte jag skulle kika in o se mig om. JÄTTEFINA barn ni har. Borde väl sänt dig ett mejl, men hittade ingen adress någonstans! Får gärna skriva en rad om du får tid över... Samlade för övrigt ihop 26,4 vuxenpoäng på din oerhört "kuliga" länk.
Tjingeling
Kusin Jens

2007-06-28 @ 15:00:42
Postat av: Emelie

Hej.
Sänder jag med då :-)
Jag är gift med ovanstående, Jens.
Så fin bloggsida du har, och underbart fina barn.
Trevliga föräldrar har du med, pratade med dem på bröllopet sist, speciellt pappa Tommy han satte sig vid "ungdomarnas bord" ;-).
Ha det så fint, kanske vi ses på den ev kommande
kusinträffen nästa år?!
Hälsningar Emelie

2007-06-28 @ 17:46:24
Postat av: Jennie m malva

Till Jens och Emelie!! Hej hej, va kul att höra av er!!! Kan ni inte maila mig istället? [email protected] (denna gäller även för msn om ni har det) Vore ju kul att prata lite mera...

2007-06-28 @ 21:25:03
URL: http://albinomalva.blogg.se
Postat av: Emil (Jennie's bror)

Tjena!
Börjar bli länge sedan vi sågs nu, vi får försöka göra något åt det i sommar.
En annan sak, är det bara jag som ser små likheter på Malva på det kort där hon bär "Blingo"-kläder och den lilla skalpell-glade grabben i "Jurkyrkogården"... Tycker de har samma min liksom :-)
Men såklart, Malva är givetvis mycket sötare.
Ha de bra allihop!

2007-07-02 @ 16:15:17

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0