Jobb och fiske

Imorrn åker Mats och en kompis upp till fjällen för att fiska, kommer inte hem förrän sent torsdag kväll. Så jag ska vara helt ensam. Men som tur är kommer mamma och pappa och hälsar på måndag kväll. Ska bli jättekul att se om igen, det var länge sen.

Albin längtar såå efter mormor. Han såg en bild på mormor häromdagen och då suckade han och sa "ååå nu längtar jag ju ännu mer efter mormor..." Inte lätt för en 6-åring att ha sin älskade mormor 130 mil hemifrån. Men han är tapper.

I helgen ska jag jobba, men som tur är så ställer farmor upp som barnvakt. Tusen tack. Malva har även sovit hos farmor i veckan. Jag och Mats fick en barnfri kväll och natt. Vi var ute och åt, gick på bio och hade det jättemysigt. Första dejten på evigheter. Det måste vi helt klart göra om. Sen åkte vi hem och... SOV!!! Oavbrutet hela natten fram till 09. När hände det sist? Oki, jag vaknade lite här och där och undrade varför inte Malva vaknade nåt, men sen somnade jag fort om igen när jag kom på att hon inte var hemma.

Det blir en snabb uppdatering idag. Ska duscha och lägga mig. Har varit vissen och nere hela dagen idag. Förmodligen pga att Mats åker bort imorrn. Kommer att bli tomt utan honom, och Malva kommer nog att undra var han är. Tur att Albin kommer på söndag iaf. Vi tror hon kan säga Albin nu. "Adnnnnn Adnnnnn" säger hon hela tiden och vi troooooor att det är Albin iaf. :)

Ha en skön helg. Här kommer lite bilder på vår vecka.

124214-432
Mmm en smörkniv full i messmör.

124214-433
Den ska slickas HELT ren såklart.

På cykeltur
I tisdags packade vi farmors cykelkärra och begav oss till stranden.

124214-428
Malvas första cykeltur, och den uppskattades!

124214-430
Ibland måste man få sola lite mellan varven.

image434
Full i solkräm och sand, precis som det ska va på sommarn.

124214-429
Mmmm... Mariekex.

124214-431
Efter badet blev vi bjudna hem till Anderssons på After Beach. Det var himla trevlig men bjöd på för tok för mkt alkohol efter maten så det blev en seeeeg dagen efter. Som tur var regnade det. :) Men himla trevligt var det iaf, bara o inse att man inte är nån ungdom längre. Här sitter Malva och Jossan och käkar rån.

Kommentarer
Postat av: sussi

Underbara sommarbilder :)!!
Var in och kikade på kläderna, SÅ fina!! Hör av mig ang d framöver, när d lugnat sig lite här :)
Ha d!
krams

2007-07-21 @ 15:17:28
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: åse

Haha lilla fisa-lisa så stor hon ser ut!!
sötas!! (o albin också såklart, där han ligger och solar sig *S*)
Kraaam

2007-07-22 @ 00:15:05
URL: http://underbar.org
Postat av: Fia och Meja och dom..

Hohoo.. nu måste ni uppdatera!!

2007-08-01 @ 18:26:59
URL: http://mejas.nu

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0