Veckan som gått *gäsp*

Denna veckan kan summeras med ett ord. Ett ganska kort litet ord, men ack så stort. Ordet är: *trummvirvel* sömnbrist.

Jag antar att vi får igen nu för de tre smekmånaderna vi fick, för nu är det amningsrace som gäller. Inatt var det VARJE timme, ibland oftare. Plus att Albin vaknade mitt upp i allt, minns knappt att jag gick tillbaka med honom, antar att jag i princip gick i sömnen. När Mats gick till jobbet i morse ville jag bara grina. Skulle jag behöva gå upp, klä på mig, väcka Albin, se till att han klär på sig, laga frukost, mitt upp i detta vaknar Malva igen o vill ha mat (det var ju faktiskt 2 timmar sen sist...), borsta tänder, klä på Albin ännu mer kläder och få iväg honom till skolan... Suck. Sen, efter jag klarat av allt det där, kröp jag ner under täcket igen. Men tror ni jag fick sova? Nääääää, tjorv-Malva tappade nappen, bökade runt o klöste mig på armen. Kanske sovit nog ändå? Visst klarar man sig med typ 2 timmars sömn, icke sammanhängande?

Nåja, tur för henne att hon är så jäkla söt o go på dagarna, man förlåter henne ganska fort. :)

Detta är veckan som gått:

Måndag:
Idag är det kallt. Termometern visar nästan -20° Men eftersom en vän fyller år idag och vi (jag o Sara) är fikasugna så klär vi på oss och power-walkar till Växtriket. Vi tänker att chansen att bli insläppt hos Eivor (födelsedagsbarnet) ökar om vi kommer med gåvor. :) Och jodå, hon släppte gladeligen in oss. Där spenderade vi några timmar, barnen lekte på golvet, vi fikade o pratade bröllop. :)
    
1) Malva o Kevin ligger på golvet o leker tillsammans.
2) Elias gillar inte att ligga på mage så han lånade Kevins gym istället.
3) Kevin tycker tydligen att Malva ser bootylicious ut.
4) Alla tre kompisarna samlade.
5) Ett helt underbart kort på Kevin!!! Söt-unge.
_____________________________________________________________________________________________________________________
Tisdag:
Fortfarande skrämmande kallt. Vi klär återigen på oss och beger oss till BVC. Lilltjejen måste ju vägas. Och resultatet blir 65 cm lång o prick 6000 g. Så ja, vi har fortfarande en väldigt lång o smal tjej, men hon har sin egen kurva och verkar ju må hur bra som helst så vi låter henne hållas. Hon ser ut som sin pappa i den åldern o han är ju inte direkt nån budda nu heller...
  
1-3) Kolla vad jag lärt mig!!! Riktigt goda är dom oxå. Who knew...
_________________________________________________________________________________________________________________________________________
Onsdag:
Nu kommer det där jag pratade om i början, sömnlösheten. Malva sover tjorvigt på natten, helt oki på dagen men natten är ingen picknick. Eftersom vi a) är trötta och b) det fortfarande är jättekallt så stannar vi hemma hela dagen och ser Greys Anatomy på datorn. (är helt FAST!!)
   
1) Malva gillar sin stol massor o leksakerna flyger av bordet fortare än kvickt.
2) -Vad säger ni om min frisyr då? Är den inte snygg?
3) Så här ser Malva ut för jämnan nu för tiden. Den där lilla tungan ska alltid ut. :)
4) Framtida fotomodell? Posa kan hon redan.

_____________________________________________________________________________________________________________________
Torsdag:
Sömnbristen blir inte bättre direkt, så ännu en dag är vi bara hemma o jag slasar mig fram i myskläder och håret spretande åt alla håll. Dagens bedrift är att få iväg Albin till skolan så fort som möjligt så jag kan gå å lägga mig igen sen. Dagen höjdpunkt däremot är att Malvas C_Mig kläder har kommit!!!!! Jag har hittat världens gulligaste tjej som dessutom syr kläder som en gud. :) Så för ett tag sen beställde jag lite kläder och nu äntligen kom dom. Oj som jag har väntat men det är sant som dom säger, det var helt klart värt att vänta på. Jag är helt förälskad i kläderna och denna duktiga sömmerska/designer!!! Kolla in hennes blogg för att få reda på mer om henne och se fler av hennes kläder. Lotten, tusen tack för allt. Dom är sååå fina och vi är såååå nöjda. Nu måste vi bara börja ge henne lite mer mat så hon växer i dom nån gång. :) Kanske därför hon ammar så mkt om nätterna? Hon vill ha sin C_Mig-kläder... *s*

1) Snickarbyxor, bruna i manchestertyg.
2) Detaljbild på snickarbyxorna.
3) En underba klänningen i svart velou med Jörg-tryck på bröstet.
4) Detaljbild på klänningen.
5) Polkabyxor i röd/vit randigt med bruna muddar.
6) Malvas första, men förmodligen inte sista, Fiat Polski-body. (vill ha en brun oxå)

______________________________________________________________________________________________________________________
Fredag:
Äntligen fredag!! I tisdags trodde jag aldrig den här dagen skulle komma. Men nu är det helg, Albin ska inte upp tidigt o gå till skolan vilket betyder att jag inte behöver gå upp tidigt. Mats är hemma o kan hjälpa m Malva o kanske ta nån natt/morgon så jag får sova lite. *älskar/längtar* Idag gör vi inte så mkt, Greys-racet fortsätter dock. Plus att jag redan klämt i mig två(!!!) semlor. Mats kom förbi i morse med två st från Holms som var enbart till mig, och jag ville ju inte att dom skulle behöva stå i kylen o bli torra så jag skyndade mig. :)
 
1) Vad var det jag sa om den där tungan tidigare? *s*
2) Hur kan man klaga på sömnbrist när man har en sån där gullunge vid frukostbordet?

________________________________________________________________________________________________________________________
Helgen ska tillbringas i lugnt tempo, med massor av kramar, mys och förhoppningsvis några fler sömntimmar för mig del.

Nu har Malva somnat o jag ska passa på att se ännu ett avsnitt. Hej svejs allihopa.
124214-167
Och förresten, när jag blir stor ska jag jobba med mormor. Så jag försöker plugga lite blomsorter så länge.

Kommentarer
Postat av: Åse med Juni

Nää emn nu får du ge dig! är vi twins eller n¨t?? Jag har NYLIGEN upptäckt Cmig och hade sekunden innan jag tittade in till dig kommenterat i hennes blogg! ASGARV!! Suktar efter ett par orangea velourbyxor och hyar satt Cmig som bevakning på Tradera!!! kan man beställa kläder direkt av henne???

Malva är såååå söt när hon tuggar på fossingen! :)) Fy för sömnbrist :/ Man lider!!!

Kramar i stora lass

2007-01-26 @ 20:08:10
URL: http://busungar.nu/juni
Postat av: Johanna med Thea

Va söt lilla Malva är :-) Verkar vara en riktig solstråle! Jobbigt med sömnbrist :-( Hoppas att det går över snart.. Kul o höra om någon mer som är fast i greys anatomy träsket *skratt*
Mvh Johanna o Thea

2007-01-27 @ 07:19:02
URL: http://johannak06.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0