Veckan som gått

124214-229
Mina alldelens underbara barn!!!

Denna vecka har verkligen bara sprungit iväg, känns som albin kom hit igår och nu har han redan åkt till pappa igen. Men som tur är kommer han hit onsdag och torsdag denna vecka. :)

Malva har blivit en snurrande mask när hon ligger på skötbordet, allt som ligger på sidan ska inspekteras och det rullas från ena sidan till den andra. För att råda bot på detta tog jag till Albins hjälp. Vi hjälptes åt att sätta upp färgglada klistermärken under hyllan som är ovanför skötbordet och vipps så blev det genast mkt roligare att ligga på rygg. :) Tur Malva har världens bästa storebror med sååå roliga märken.

   
1) Här ligger Albin o spanar var märkena ska sitta, det var ett tag sen sist han låg där. :)
2) Så här fint har Malva det nu.
3) Sååå härligt med vatten som strilar på magen. (måste komma ihåg att köpa henne en liten vattenkanna)
4) Bad-ankan Malva

Igår, lördag, var vi och hälsade på Mats kompis Henrik i Sunderbyn. Och det roliga var att det fanns en lek-kompis till alla. Albin lekte med Rasmus 5 år, Malva lekte med Josefin 7 månader och Mats satt o tjötade med Henrik. Min "lek-kompis", Maria, var tyvärr på jobbet men jag hade så trevligt ändå. :) Albin vart så glad och insåg att detta är hans första Sunderbyn-kompisen. Och vi kommer att bo jättenära varandra, misstänker att det kommer bli en o annan cykeltur mellan husen i sommar. *s*

     

1) Albin och Rasmus leker under trappan.
2) Syskonkärlek mellan Josefin och Rasmus
3) Mums så god den är att smaska på
4) Malva slappar i Henrik och Marias soffa
5) Sitter o myser hos pappa i bara pyamasen.


Mats säger att Malva kommer att krypa om två veckor, lr kanske inte regelrätt krypa med iaf hasa/dra sig fram över golvet... Jag är skeptisk. Har ju aldrig haft nån krypunge så jag vet inte. Men kanske får han rätt.

  

1) - Jag gillar iaf att ligga på golvet.
2) - Och vipps så vänder jag på mig.
3) - Om jag bara kom på hur det var man gjorde nu när man kröp...


Idag var vi bjudna på Me&I-party hemma hos Fia. Oj så mycket fina kläder dom hade. Fick sitta på händerna för att inte gå överstyr. Men det blev iaf ett par Moln-byxor/leggins och en grön frottébody m vita hjärtan. Sååå fina. Fast kvar på önskelistan står rosa frotté-byxor och den röda frotté-klänningen/tunikan m vita hjärtan. Kan riktigt se Malva i den outfiten i höst när hon tultat omkring. *längtar*
Albin fick en jättefin vit/blå randig t-shirt m bulldog-tryck i nacken. Hoppas han blir glad för den.
Det var som vanligt jättetrevligt hemma hos familjen Engman/Flymalm, barnen skötte sig exemplariskt och fikat var gudomligt, som alltid. :)
Längtar tills kläderna kommer men jag beställde 74/80 så dom är nog lite stora än så länge...

Nu har vi förresten beställt resa söderut. Tilde-längtan blev för stor så den 15:e hoppar jag, Malva och Albin på ett plan ner till Stockholm o hälsar på nya familje-tillskottet. Åååå så kul det ska bli att få träffa Tilde och få se deras nya fina hus. Mamma och pappa kommer samma helg och sen passa vi på att åka omvägen förbi Munkedal och hälsar på släkten där oxå innan vi åker hem igen den 26:e mars. 11 dagar utan Malva, pappa Mats säger att det kommer att bli _jobbigt_!!! Men men, han kan roa sig med att packa så länge för den 1 april flyttar vi ju till huset. :)

Nu är det amning, tvättning och sängen som gäller. Är sååååå trött. Ska bli skönt att slippa kliva upp klockan 6 imorrn morgon,  Albin har börjat vakna olagligt tidigt om mornarna. Vad gjorde man innan DVD:n fanns?
Ett p.s till Doris förresten, Albin valde, efter många om och med, filmen Lilla Kycklingen. Tusen tack!!!

Kommentarer
Postat av: Jaana

Hej.. kul o få se er "live" brukar var in o "snoka" här ibland.. hoppas de inte gör ngt*ler*//Jaana

2007-02-26 @ 13:07:23
Postat av: åse med juni

Visst var det fina meandi kläder?! Jag beställde frottébyxorna till Juni och den gröna tunikan, hade eg bestämt mig för den röda men tyckte den gröna var finare lajv :)

Dina barn är lika söta och fina som vanlugt! =))

2007-02-27 @ 09:32:50
URL: http://underbar.org
Postat av: Sussi

Hej igen!
Ett litet tips - d randiga tyget som Lotten sytt en byxa av, är nästan likadant som på Hildas Sveastar overall. Kika in på www.sveastar.se - UNDERBAR!!!

2007-02-27 @ 21:32:32
URL: http://sussibussi.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0