Tilde är här!!!!!!

Stort GRATTIS Emil och Jenny till er dotter!! Och grattis storasyster Nova till din lillasyster!!

Äntligen har Albin och Malvas kusin kommit ut, Novas lillasyster. Vi har ju väntar o väntat, oki hon var inte beräknad förrrän 1:a mars men alla behöver väl inte gå tre veckor över tiden bara för att jag gör det..? :)

Men igår hände det tillslut. Fick mess från Jenny vid ett-tiden att värkarna kom var tionde minut och vattnet hade gått, dom skulle åka in för koll. Sen gick jag här hemma som på nålar hela eftermiddagen... Berättade för Albin vad som var på gång och han skrek "Tjoohooo, äntligen!!! Kommer bebisen nu mamma?"

Vid 17-tiden hörde brorsan av sig och meddelande att allt hade gått bra och dom hade blivit välsignade med ännu en dotter, en liten Tilde. Ååååååå så kul, Nova är storasyster och Malva är helt plötsligt inte minst i familjen nå längre (konstig känsla). Hon var en liten plutt oxå, bara 3 kg och 50 cm lång. Jösses, här är vi vana vid 4 kg klumpar på över 54 cm. :) Gulligt med en sån liiiiten bebis, det får jag nog aldrig uppleva tyvärr.

Känner absolut att Malva inte kan va mitt sista barn, jag måste få göra om det där igen. Häftiga häftiga känsla att föda sitt barn. Tänk, där ligger dom med detta lilla knyte på bröstet, som ligger där och gnyr och låter så där gulligt som bara nyfödda kan låta... *drömmer*

124214-218

Alldelens underbara o nya Tilde!! Tog kort på mobilen, därav kvallan. :)

I helgen var vi hos Doris och åt palt Mums så gott, jag tryckte tre stycken!!! Där fick Malva prova på farmors nya hoppgunga (lr är det Malvas nya hoppgunga kanske... *s*) och även prova att gnaga lite på knäckebröd. Det var gott tyckte Malva o smackade så det stod härliga till.

    

1) Hoppgungan är ganska kul, men än så länge så svingar hon mest hit och dit.
2) Farmor har en orm som är jättekul...
3) ... och god är den oxå.
4) Knäckebröds-premiär.
5) -Tänk inte ens tanken, brödet är MITT.


Nu ska jag gå å byta blöja och sen ska vi iväg på babysång med resten av gänget. Det ska bli kul. Två veckor sen sist...

Avslutar med en bild på lilla Malva som helt plöstligt har blivit så stor.

124214-212

Kommentarer
Postat av: anna

ja, den där känslan me en varm, blöt, alldeles färsk bebis på bröstet den är verkligen det mest fantastiska man kan uppleva !!!

2007-02-21 @ 17:16:09
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0